Louis schreef:MarcX3 schreef:snap alleen nog steeds niet waarom iedereen een katvervanger en freeflow neemt en eventueel de middendemper ook nog weghaalt
tis geen turbo motor.
de 2,5 heeft tegendruk nodig maar stow je er een katvervanger en freeflow onder heeftie veel minder tegendruk.
reden waarom die meestal vervangen worden is omdat men denk dat je met een freeflow opeens 20 pk erbij hebt maar t enige wat je er meestal bij krijgt is een bult geluid.
De meest optimale uitlaatsetup voor de 1.8 is de orginele setup van de fabriek. 2,5 zul je even moeten kijken hoe en wat maar helemaal demperloos heeft totaal geen nut, haal dan de piping weg vanaf de onderpijp heb je tzelfde effect en gelijk een puur v6 geluid
Ik heb nooit gedacht dat ik van de freeflow 20 pk winst pak en hij zat er al onder toen ik de mx kocht. Ook de midden demper was er al onderuit. De kvv wil ik graag omdat er gezegd word dat er toch iets winst mee word behaald. Voor het geluid hoef ik het niet te doen, ik rij al met een db killer anders word je gek. Over je verhaaltje tegendruk weet ik eigenlijk niet, je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben. Krijg ik volgens jou verlies met een kvv??
Was ook niet echt tegen jou maar in t algemeen.
Ik zelf heb een katconverter want de kat was overleden en de converter was een stuk makkelijker aan te passen.
of je verlies kijgt met een katvervanger is alleen maar achter te komen met een dyno, de een zegt dat die slechter trekt de ander zegt dattie beter loopt zonder kat. ligt er ook aan wat heb je: katconverter (is een kvv met verdikking dus soort demper, of een recht stuk buis). Denk ook dat een katvervanger niet gelijk veel verlies met zich meebrengt maar icm een freeflow of zonder middendemper zal t zeker merkbaar zijn.
ik zelf had een freeflow maar ben nu alles weer naar (zo veel mogelijk) de orginele setup te zetten, dus een aangepaste kat komt er weer onder en de freeflow word vervangen door een Sebring, nieuwe middenpijp met een iets betere flow, en dan s kijken hoe en wat.