aanhaalmoment koppakking
Moderator: Moderators
aanhaalmoment koppakking
Ik ben bezig met het vervangen van de koppakking van mijn MX3.
Nu wil ik graag de aanhaalmomenten weten voor een 1.6i motor met enkele nokkenas.
evt ook de waarden voor inlaat en uitlaat spruitstuk
Wie kan mijn helpen
Nu wil ik graag de aanhaalmomenten weten voor een 1.6i motor met enkele nokkenas.
evt ook de waarden voor inlaat en uitlaat spruitstuk
Wie kan mijn helpen
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer:
Volgens mij hebben we in het links gedeelte een link naar het handboek staan. Hierin staat het vermeld
Trouwens.... welkom op het forum
Stel je anders ook even voor in het profielchat gedeelte en neus wat rond op het forum 
Trouwens.... welkom op het forum

N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- V6peter
- Super-Pilot
- Contacteer:
DB89 schreef:hierbij gelijk een vraagje.
als je de koppaking vervangt dient de kopbouten toch ook te worden vervangen omdat het torsiebouten zijn, of is dit bij de mx-3 niet zo ?
Groetjes Daniel
Hoeft niet maar is wel aan te raden.
Als je de volgorde en de aanhaalmomenten aanhoudt dan zou het niet al te veel kwaad kunnen,maar vervangen is altijd beter.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer:
- Dikkekobus
- Co-Pilot
V6peter schreef:DB89 schreef:hierbij gelijk een vraagje.
als je de koppaking vervangt dient de kopbouten toch ook te worden vervangen omdat het torsiebouten zijn, of is dit bij de mx-3 niet zo ?
Groetjes Daniel
Hoeft niet maar is wel aan te raden.
Als je de volgorde en de aanhaalmomenten aanhoudt dan zou het niet al te veel kwaad kunnen,maar vervangen is altijd beter.
zijn idd rekbouten, je hoeft ze niet te vervangen tenzij ze langer zijn dan 156mm, maar dat weet ik niet meer zeker zou ik moeten op zoeken als je het echt wil weten.