begrenser vraag
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 07 sep 2008, 17:04
begrenser vraag
ik heb een vraag heb zins paar dagen een mx3 1.8 v6 24v dohc uit 1992
dus denk ga hem lekker uit testen dus trekt hem in 1 keer naar de 200 en dan houd die in is een mx3 begrenst zowel wat moet ik doen om hem te ontgrensen en zijn der ook turbo`s voor mijn blok en zowel waar kan ik die bestellen groeten martin
dus denk ga hem lekker uit testen dus trekt hem in 1 keer naar de 200 en dan houd die in is een mx3 begrenst zowel wat moet ik doen om hem te ontgrensen en zijn der ook turbo`s voor mijn blok en zowel waar kan ik die bestellen groeten martin
Martin,
de mx3 1.8i v6 zou volgens fabrieksopgave bij de 202km/h het voor gezien moeten houden, dus die limiet lijkt mij wel redelijk kloppen toch?
Over turbo's,
ben er zelf ook naar aan het zoeken geweest afgelopen weken, maar je zal concluderen dat je nogal wat aan moet passen aan je motormanagement en je blok zelf.
De 1.6i 16v is beter geschikt te maken voor turbo's.
Als je de kosten en de moeite gaat afwegen, zul je concluderen dat je beter kan kiezen voor een swap naar de 2.5 KL-DE (160pk meen ik?) of de 2.5 KL-ZE (200pk). Die motoren zijn standaard gebaseerd op zoveel vermogen (zuigers, drijfstangen etc). Je betrouwbaarheid zal dan ook veel beter blijven.
Kijk maar eens rond hier op het forum, zijn genoeg mensen die voor kl-ze swap gekozen hebben (die staat voor mij over een jaartje ofzo ook in de lijst van gewenst).
Mijn ervaring tot nu toe is dat de Thermo-Spacers wel effect hebben op het rijgedrag (je inlaatspruitstuk blijft daardoor wat koeler, vooral bedoeld om verlies tegen te gaan, je wint er niets mee).
Verder heb ik me nog niet zo verdiept in de 1.8i v6, waarschijnlijk komt er bij mij eerst een andere uitlaat vanaf blok naar achter.
de mx3 1.8i v6 zou volgens fabrieksopgave bij de 202km/h het voor gezien moeten houden, dus die limiet lijkt mij wel redelijk kloppen toch?
Over turbo's,
ben er zelf ook naar aan het zoeken geweest afgelopen weken, maar je zal concluderen dat je nogal wat aan moet passen aan je motormanagement en je blok zelf.
De 1.6i 16v is beter geschikt te maken voor turbo's.
Als je de kosten en de moeite gaat afwegen, zul je concluderen dat je beter kan kiezen voor een swap naar de 2.5 KL-DE (160pk meen ik?) of de 2.5 KL-ZE (200pk). Die motoren zijn standaard gebaseerd op zoveel vermogen (zuigers, drijfstangen etc). Je betrouwbaarheid zal dan ook veel beter blijven.
Kijk maar eens rond hier op het forum, zijn genoeg mensen die voor kl-ze swap gekozen hebben (die staat voor mij over een jaartje ofzo ook in de lijst van gewenst).
Mijn ervaring tot nu toe is dat de Thermo-Spacers wel effect hebben op het rijgedrag (je inlaatspruitstuk blijft daardoor wat koeler, vooral bedoeld om verlies tegen te gaan, je wint er niets mee).
Verder heb ik me nog niet zo verdiept in de 1.8i v6, waarschijnlijk komt er bij mij eerst een andere uitlaat vanaf blok naar achter.
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
-
- New member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 07 sep 2008, 17:04
Waarom zou je dat nu al willen doen?
Maakt mij verder niet uit, maar je hebt de auto net amper een week als ik het goed gelezen heb.
Anyway, over de swap staat hier op het forum genoeg info. Use de zoeken button bovenin
Maakt mij verder niet uit, maar je hebt de auto net amper een week als ik het goed gelezen heb.
Anyway, over de swap staat hier op het forum genoeg info. Use de zoeken button bovenin

"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Precies zoals Slome zegt
Als geld een rol speelt en je wilt meer vermogen, ga voor een klde of klze swap. (in het Faq gedeelte sttaat hier veel over en er is nog veel meer over te vinden via de zoekfunctie)
Turbo voor elk K blok (K8, KL of KF) Zou ik toch een rebuilt willen aanraden voor elke boost boven 5psi (0,3 bar)
200km/u, dat is via fabrieksopgave. Persoonlijjk heb ik harder gereden met mijn k8 blok maar heb ook tijden gehad dat mijn klze niet harder ging dan mijn k8. Ik denk dat het maar net aan de dag-, motor- en wegcondities ligt
Als geld een rol speelt en je wilt meer vermogen, ga voor een klde of klze swap. (in het Faq gedeelte sttaat hier veel over en er is nog veel meer over te vinden via de zoekfunctie)
Turbo voor elk K blok (K8, KL of KF) Zou ik toch een rebuilt willen aanraden voor elke boost boven 5psi (0,3 bar)
200km/u, dat is via fabrieksopgave. Persoonlijjk heb ik harder gereden met mijn k8 blok maar heb ook tijden gehad dat mijn klze niet harder ging dan mijn k8. Ik denk dat het maar net aan de dag-, motor- en wegcondities ligt

N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Slome schreef:Waarom zou je dat nu al willen doen?
Maakt mij verder niet uit, maar je hebt de auto net amper een week als ik het goed gelezen heb.
Anyway, over de swap staat hier op het forum genoeg info. Use de zoeken button bovenin
ik had mijn kl-ze ook al naar 1 maand het was de 1e mod van mijn auto

Auto is te koop!! PM of MAIL


Zoals ik al zei, ik zet altijd mijn vraagtekens om dat direct te doen, wie weet is heel je carroserie rot, investeer je veel geld in de auto, blijkt dat je dat voor niets ehbt gedaan. Maar goed, zoals al ik al zei, zelf weten uiteraard
KL-ZE staat heus wel op mijn verlanglijstje, maar dan over een jaartje ofzo

KL-ZE staat heus wel op mijn verlanglijstje, maar dan over een jaartje ofzo

"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."