Einddemper

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Plaats reactie
MartieMX-3V6
New member
New member
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2008, 19:21
Locatie: Nieuwegein, Utrecht

Einddemper

Bericht door MartieMX-3V6 »

Ik ben op zoek naar een einddemper voor mijn mxje, ik wil een sportief geluidje hebben ik heb al wat gezien maar weet niet of die dingen passen, ik heb mijn oog al beetje laten vallen op deze..
http://www.fullcartuning.nl/933/SRS-Exh ... arbon.html

heeft iemand nog wat tips en of het mogelijk is om deze op m'n mx te zetten, en klopt het dat als ik er ook katvervanger onder zet dat geluid dan nog mooier word?

Gr Martijn
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

Mooier is iets persoonlijks ;)
maar idd als je je kat er tussen uit haalt, zal je nog meer je v6 horen.
maar over het algemeen krijg je met uitlaten zoals deze juist een vrij zwaar geluid.(wel sporty) maar zal eerst proberen met je kat en kijken hoe die bevalt, later kan je kat er altijd nog uit. ik reed zelf ook met zoiets een heb uiteindelijk weer mijn silencer erin gezet (vond het te hard)
Wat betreft deze einddemper (staat er ook bij) hij is universeel, dat wil dus zeggen dat je em zelf nog pas moet maken (lassen) met behulp van een verloop stuk.
Dus weet niet of je dat zelf kan of iemand kent die dat kan doen voor weinig ?
anders zal je het moeten laten doen.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
MartieMX-3V6
New member
New member
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2008, 19:21
Locatie: Nieuwegein, Utrecht

Bericht door MartieMX-3V6 »

aah ok bedankt, maar ik heb zelf niet de mogelijkheid om te lassen en ken ook niet egt iemand die dat ken doen :S, zijn er misschien ook nog dempers die passend zijn voor m'n mxje? of teminste dempers die je niet perse hoeft te lassen :P

Gr martijn
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Universele einddempers zijn goedkoper maar moeten dus passend gemaakt worden door een lasser.

Als je mx3 einddempers wilt moet je bereidt zijn wat meer ervoor te betalen.
Tenzij je nood hoog is zou ik nog even wachten en het "te koop" gedeelte in de gaten houden, er worden wel regelmatig uitlaten aangeboden.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

voor pasklare dempers zou je eens bij jeroentje.nl kunnen kijken.
Maar remus bijv. heeft oko pasklare dempers maar dan moet je toch flink in de buidel tasten en ik vind persoonlijk het geluid van remus dempers niet zo geweldig. (niet heeeeel veel verschil met standaard einddemper)
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Plaats reactie