olie lekkage langs de ontsteking.

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mathijs
New member
New member
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2008, 13:45
Locatie: Almelo

olie lekkage langs de ontsteking.

Bericht door mathijs »

Op mijn verjaardag ging mijn onsteking kapot (das best balen)

Toen heeft de Mazda garage mijn MX opgehaald en de onsteking vervangen, na een tijdje zag ik dat hij daar olie lekte. Ben ik weet terug gegaan en hebben ze de ontsteking er af gehaald en die ring vervangen.

Nou kwam ik er laats dat hij daar nou weer lekt.

Hoe kan dat nou dat hij daar weer lekt, kan er ook ergens speling op die asjes zitten dat die daar om begint te lekken, en weet ook zeker dat het niet mijn kleppen dekselpakking is, die was kurk droog (is een paar maand geleden ook al vervangen)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

als ie daar lekt en de ring is goed en vervangen is het echt je kleppendekselpakking.

normaal sluit het daar perfect aan, indien je de kleppendekselpakking te strak aandraait kan ie overal zo weer gaan lekken

heb je de pakking zelf vervangen of laten doen? en op hoeveel nm is die aangedraaid?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mathijs
New member
New member
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2008, 13:45
Locatie: Almelo

Bericht door mathijs »

die pakking is ook bij de mazda garage vervangen, en met hoe veel nw die is aangedraait weet ik niet.

weet echt zeker dat het niet de kleppen deksel pakking is, ik was er zelf bij. ik zal binnekort wel even naar de mazda garage toe gaan. het is in eigenlijk gewoon garantie. en de mede eigenaar is mijn buurman. het Jan Scholten team, ik weet niet of je die kent.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Als zij hem vervangen hebben met origineel mazda materiaal mag het niet gaan lekken. Gewoon teruggaan voor garantie

Tip: Gebruik NOOIT immitatie kleppendekselpakking, deze gaan altijd lekken.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
mathijs
New member
New member
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2008, 13:45
Locatie: Almelo

Bericht door mathijs »

Turbulence je hebt gelijk, het is inderdaat de kleppendeksel pakking. Je kan het haast niet zien.

Was er vandaag mee naar de mazda garage gegaan en heb nou voor aanstaande zaterdag een afspraak, waar ze de pakking vervangen.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

vraag of ze hem met maximaal 6-7nm aandraaien veel strakker echt niet want dan knijp je hem weer te strak af.

en vraag ze ook even te controleren of de oude pakkingsresten er al wel uitzijn, die kunnen ook nog wel eens zorgen voor een niet complete aansluiting
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mathijs
New member
New member
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2008, 13:45
Locatie: Almelo

Bericht door mathijs »

Ik blijf zaterdag in de werkplaats als ze met de auto bezig zijn, zal ze ook wel zeggen dat ze hem niet te strak vast mogen draaien. en die randen goed schoon maken.

Hoop dat het lekken dan voorbij is.

Groetjes

Mathijs
Plaats reactie