Ik vroeg me af of het zin heeft om op de k8 motor de uitlaat headers te vervangen door andere incl het stuk van de flex. Bedoeling is dan wel de catalisator en de einddemper (beiden orgineel) te laten zitten.
Ik kwam namelijk een aanbieding tegen, en gezien ik enige prestatie winst wil behalen zonder dat het al teveel opvalt (stock uiterlijk) dacht ik dat dit misschien wel zinvol is? (staat een uitdraai bij van 10pk vermogenswinst en 15nm koppel meer ofzo, maar dan incl de catback, ik verwacht ook geen wonderen, maar alle beetjes helpen natuurlijk).
Mede ook omdat dit gedeelte van mijn originele uitlaat al het nodige geleden heeft (roest) wil ik deze toch gaan vervangen.
Zinvol ja/nee?
Mogelijk nog andere redelijk eenvoudige opties voor de k8 (die met 136pk, 1e generatie). (ThermoSpacers van Outlaw komen zowieso.)
ps. het betreft een aanbieding waar geen merk bij staat. Daar kunnen we natuurlijk weinig mee? Zie website van jeroentje.nl.
uitlaat vraagje K8 motor (vervanging headers/collectors)
Moderator: Moderators
uitlaat vraagje K8 motor (vervanging headers/collectors)
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
zijn gewoon aftermarket headers voor de k motoren..
passen redelijk goed op de mx3, zijn normaal voor de mx6/probe welke een iets langere uitlaatlijn heeft. hierdoor moet je de buis na de katalysator iets aanpassen anders komt de buis te ver naar achteren..
passen redelijk goed op de mx3, zijn normaal voor de mx6/probe welke een iets langere uitlaatlijn heeft. hierdoor moet je de buis na de katalysator iets aanpassen anders komt de buis te ver naar achteren..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
voor andere opties zou je eens op ebay kunnen kiijken of ergens met een group buy meedoen.
qua vermogen moet je er gewoon niet teveel van verwachten. ik denk dat het in combinatie met de thermal spacers wel iets verschil maakt.
plus dat het geluid ook een stuk mooier word vooral hoger in de toeren.
qua vermogen moet je er gewoon niet teveel van verwachten. ik denk dat het in combinatie met de thermal spacers wel iets verschil maakt.
plus dat het geluid ook een stuk mooier word vooral hoger in de toeren.
Auto is te koop!! PM of MAIL


- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Inmiddels contact gehad met Jeroen,
deze uitlaten zijn op het moment uitverkocht, wacht op nieuwe zending.
Icm catvervanger zal het wel een positief effect geven, icm met de orginele demper zal het geluid niet drastisch wijzigen.
Eind demper erbij (dus complete uitlaatlijn) zal wel meer effect hebben.
Affijn, dus nog even geduld hebben.
Eerst de thermo spacers monteren. Worden vandaag verwacht.
deze uitlaten zijn op het moment uitverkocht, wacht op nieuwe zending.
Icm catvervanger zal het wel een positief effect geven, icm met de orginele demper zal het geluid niet drastisch wijzigen.
Eind demper erbij (dus complete uitlaatlijn) zal wel meer effect hebben.
Affijn, dus nog even geduld hebben.
Eerst de thermo spacers monteren. Worden vandaag verwacht.
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."