Mathijs

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

tweaker2001
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door tweaker2001 »

Welkom Mathijs en jij ook heel veel plezier met je MX :bier:
Gebruikersavatar
mathijs
New member
New member
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2008, 13:45
Locatie: Almelo

Bericht door mathijs »

Ik heb laats een TWM Performance Short Shifter besteld, hebben jullie ervaring met zo'n versnellingspook. Is het monteren er van een beetje te doen of valt dat tegen. Is de schakelweg echt zo veel korter dan ze zeggen?

En nog bedankt voor het hartelijke welkom. :bier:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

mathijs schreef:Ik heb laats een TWM Performance Short Shifter besteld, hebben jullie ervaring met zo'n versnellingspook. Is het monteren er van een beetje te doen of valt dat tegen. Is de schakelweg echt zo veel korter dan ze zeggen?

En nog bedankt voor het hartelijke welkom. :bier:


ik heb een pacesetter en vind het echt geweldig...

icm de bronze oil bushings van corksport is het echt geweldig schakelen weer... die bushings is echt een must om direct mee te vervangen..

enige wat je moet doen is de middenconsole verwijderen.

dan zie je een hele dikke veer zitten welke je met een fijn tangetje even losmoet wippen

die pak je eruit, dan de auto op de brug/krik

onderop zoek je de schakelstang, draai je de 12mm moer los en haal je de bout eruit

in de auto haal je dan de schakelpook er zo uit ( deel bestaat uit 1 witte bovenplaat, dan de kogel van de schakelpook en dan weer wit stuk)

nieuwe pook erin, goeie dikke klodder vet erop ( kogellagervet oid) dan onderop de pook vastmaken aan de schakelstang en binnen in de auto alles opnieuw vastmaken

weet niet of jouw pook ook werkt met de bestaande veer die er eerst inzit anders zal er wel een andere manier van borgen bij zitten want de pook moet wel vastgezet worden binnenin de auto
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mathijs
New member
New member
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2008, 13:45
Locatie: Almelo

Bericht door mathijs »

Is dat veertje niet gewoon een soort ringetje met twee van die gaatjes erin, waar je zo'n tangetje in kan zetten.

Zit er in die andere pook geen inkeeping, zodat dat veertje niet meer past, of kun je de pook niet ver genoeg laten zakken/om hoog halen, dat die daarom meschien niet meer wil passen.

Deze Short Shifter heb ik besteld. Ik weet niet of er nog verschil zit kwa merk?

http://www.fullcartuning.nl/details.php?intID=991

Ik zie het ook wel, anders word het weer een mooi tijdje gepruts (vindt ik wel leuk om te doen haha)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

nee die is goed en past gewoon in de originele bussen..

kijk, hier een foto van originele shifter en de shortshifter

Afbeelding

zoals je ziet op de originele shifter zit er een witte ronde schijf onder de bal op de stang hierbovenop komt normaal die andere witte ring die je bovenop ziet liggen en daar bovenop komt dan weer die dikke veer.

het is geen veerring maar echt een dikke spiraalveer en deze houdt spanning op de pook en zorgt ervoor dat ie goed blijft zitten op zijn plek

enige wat je moet doen is even het uiteinde van de winding zoeken van die veer daar een dunne tang opzetten en lostrekken uit de plaat binnenin de auto

dan is de schakelstang zo goed als los, als je hem dan zou optillen dan zie je dat ie rondom tussen die 2 witte schijven komt ( deze moeten ook weer op je nieuwe shortshifter!)

die bolling scharniert als het ware tussen die 2 witte plaatjes en daar bovenop komt die dikke veer

bij terugplaatsen moet je het uit einde van de winding gewoon weer pakken en terugdrukken en dan klikt ie wel op zijn plaats

mocht je er alsnog niet uitkomen doe je maar even een PB
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Meggy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 204
Lid geworden op: 02 okt 2006, 11:35
Locatie: Venlo

Bericht door Meggy »

Welkom :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Speldenknop
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 314
Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
Locatie: omg. Leiden

Bericht door Speldenknop »

welkom :bier:
Gebruikersavatar
mathijs
New member
New member
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2008, 13:45
Locatie: Almelo

Bericht door mathijs »

Ik heb besloten om rond december de mx-3 v6 te verkopen, en een andere mx-3 v6 die optisch in betere staat is, weer te halen.

Het kost me te veel geld om deze weer strak te laten maken en spuiten.

Bij de volgende mx-3 staat dan wat meer in de planning, en zeker ook de swap naar de KLZE.
Gebruikersavatar
mathijs
New member
New member
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2008, 13:45
Locatie: Almelo

Bericht door mathijs »

Gebruikersavatar
mathijs
New member
New member
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2008, 13:45
Locatie: Almelo

Bericht door mathijs »

Ik kan de MX over een tijdje via het werk, voor een leuke prijs over laten spuiten, dus de verkoop gaat niet meer door. Ben ook blij dat die niet meer weggaat. Het was lang zoeken voordat ik een goede tegen kwam. Heb er wel een aantal tegen slagen mee gehad. Maar beetje bij beetje kom ik er wel. 8)

ik ga morgen eerst ff voor wat onderdelen zorgen: hoedenplank, ruitenwissers, wil nog andere velgen en zat ook te denken aan een andere uitlaat. Heeft iemand nog advies, eentje waar je niet zo,n zere kop van krijgt, maar die een mooi v6 geluid geeft.

Groetjes,
Plaats reactie