Veerpootlager/toplager

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Simonsezz
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 nov 2007, 18:04
Locatie: Heerlen

Veerpootlager/toplager

Bericht door Simonsezz »

hallo mensen, Ik zit met een probleempje, heb al heel lang een irritant geluid bij het rijden over geklinkerde of ongelijke wegen en weet pas dat ik mijn veerpootlagers moet vervangen, maar weet nergens (buiten de mazda-dealer) een veerpootlager te vinden. :shock:

Weet iemand misschien een ander adres hiervoor?

Alvast bedankt.. :bier:
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

dat geluid als je over bv klinkerwegen rijdt, hoeft niet perce een toplager te zijn.
lees hier vaker dat er dan een stangetje versleten is bij de ophanging ( ben de naam kwijt :oops: )
deze kun je vaker via ebay enz niet al te duur op de kop tikken.
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
mx3-power
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 jul 2008, 22:12
Locatie: Hardegarijp

Bericht door mx3-power »

[quote="bramx3"]dat geluid als je over bv klinkerwegen rijdt, hoeft niet perce een toplager te zijn.
lees hier vaker dat er dan een stangetje versleten is bij de ophanging ( ben de naam kwijt :oops: )
deze kun je vaker via ebay enz niet al te duur op de kop tikken.[/quot}

Stabelisator stang.
Zit een klein stangetje met twee kogelgewrichten tussen die een zeer klapperend geliud geeft.
Is een kuur bij de mx3.
Zijn wel vaker stuk word vertelt.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

dat zocht ik idd .
kon er echt even niet opkomen ( slecht :oops: ) :mrgreen:
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

en ook dat hoeft niet eens, bij mij kwam het geluid even nadat de mx net verlaagd was.
Heb er echt diverse malen naar laten kijken maar niemand (ook monteurs etc.) kunnen niets vinden.
Dus is het gewoon een irritant geluidje, heb het maar voor lief genomen.
Heb er eigenlijk niet vaak last van alleen idd bij de hobbelige klinkerweggetjes.
En die vermijd ik zoveel mogelijk :mrgreen:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
mx3-power
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 jul 2008, 22:12
Locatie: Hardegarijp

Bericht door mx3-power »

RichMX-3 schreef:en ook dat hoeft niet eens, bij mij kwam het geluid even nadat de mx net verlaagd was.
Heb er echt diverse malen naar laten kijken maar niemand (ook monteurs etc.) kunnen niets vinden.
Dus is het gewoon een irritant geluidje, heb het maar voor lief genomen.
Heb er eigenlijk niet vaak last van alleen idd bij de hobbelige klinkerweggetjes.
En die vermijd ik zoveel mogelijk :mrgreen:


Zou ik ze toch maar eens vernieuwen.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

mx3-power schreef:
RichMX-3 schreef:en ook dat hoeft niet eens, bij mij kwam het geluid even nadat de mx net verlaagd was.
Heb er echt diverse malen naar laten kijken maar niemand (ook monteurs etc.) kunnen niets vinden.
Dus is het gewoon een irritant geluidje, heb het maar voor lief genomen.
Heb er eigenlijk niet vaak last van alleen idd bij de hobbelige klinkerweggetjes.
En die vermijd ik zoveel mogelijk :mrgreen:


Zou ik ze toch maar eens vernieuwen.

haha nee ze zijn echt goed ;)
Heb het bij verschillende bedrijven laten tjekken en heb em zelf ook nog een paar x op de brug gehad maar is echt niets mis mee.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

ik heb hetzelfde probleem
heb et ook al 10 keer laten chekken bij de dealer hier en me stabilisatiestangetjes zijn nog perfect, ophangingsrubbers zijn nog goed

en me schokdempers zijn ook goed want ben er zo mee na de keuring geweest hier dus.
dat wil al iets zeggen hé

heb het ook gekregen na het verlagen!

het enigste da ik had is dat men stabilisatorstang een beetje opschoof en dan tegen de ophangingsdriehoek kwam als ik wa snel over een vluchtheuvel ging maar da heb ik opgelost.

maar dat probleem dat simonsezz heeft heb ik nog altij


geraak er ook niet uit
mss tog eens nieuwe schokdempers halen bij relder
i live my life for a mx-3
Simonsezz
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 nov 2007, 18:04
Locatie: Heerlen

Bericht door Simonsezz »

Hey mannen,

Allemaal bedankt voor jullie snelle reacties, de stabilisatorstangetjes ga ik zowiezo vervangen deze zijn ook het geld niet (geloof 2 of 3 tientjes per stuk). Maar ik heb alleen nog steeds geen antwoord op mijn vraag waar je een veerpootlager buiten de dealer nog meer kunt bestellen?? :) Ik heb ze nu al 3x ingespoten met White Grease van PB, wat eventjes helpt en daarna weer herrie begint te maken bij licht sturen bijvoorbeeld op rotondes, echt irritant.. Zo dus als iemand weet waar je veerpootlager voor een mx-3 vandaan kan toveren hoor ik het graag, is die van de 323 BG misschien hetzelfde? Groeten Simon 8)
Riesh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 jan 2007, 12:15

Bericht door Riesh »

Van de hatchback kun je zo uitwisselen,
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
Plaats reactie