ratelen en rammelen KLZE

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

ratelen en rammelen KLZE

Bericht door turbulence »

http://s173.photobucket.com/albums/w62/ ... 082008.flv

klinkt lekker :mrgreen:

wat hat gepassiert?

kleppendekselpakking achter vervangen, oliefilter vervangen en adapterplaat er tussen gezet voor sensoren. en 6 nieuwe bougies geplaatst..

bij kleppendekselpakking moest dus de inlaat eraf. alles goed gelabelt en opgeborgen alles miz goed teruggeplaatst, dubbel check dus weet 100% zeker dat daar alles wel goed zit

ecuchipje van sebas zat een foutje in (fan sloeg aan als motor op temperatuur was, bleek programmafout te zijn dus niks ernstig) dus nieuwe chip gekregen van sebas, die vrijdag direct ook geplaatst en gaan dacht ik..

maar nu dit... enerzijds hoop ik dat het ligt aan het feit dat er weer een probleempje in de chip, maar miz kan dat niet het enorme getik verklaren..

er zit voldoende olie in, 5W30 zoals eerder ook mee gevuld.

vreemde is, zodra ik ook maar iets aan de gaskabel trek houdt ie in en slaat vervolgens af. starten gaat ook in 2x minimaal, vaak eerste keer starten loopt ie wel, maar slaat dan direct weer af. daarna weer starten en dan blijft ie wel in leven. stationair loopt ie niet slecht, op het enorme getik na dan

ik hoop enerzijds dat het aan de chip ligt, in mijn achterhoofd komen al weer allemaal doemscenarios op waar ik eigenlijk geen trek aan heb.

iemand nog goeie gedachte wat ik kan proberen, naar kijken just to be on the safe side. haal morgen denk ik even mijn oude chipje op bij sebas, om te zien hoe die zich houdt
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
fabian.mx3.v6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jun 2007, 16:45
Locatie: Rotterdam

Bericht door fabian.mx3.v6 »

Ik heb er ook last van :cry:
weet ook niet wat het is
:rock: Burn Your Tires Not Your Ass :rock:
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

ben geen expert, maar ik zou bijna denken dat ie veel te weinig benzine krijgt als je aan de kabel komt waardoor ie daarna afslaat.

misschien dat een injector niet goed zit of vasthangt. waardoor wellicht een cilinder te weinig brandstof krijgt en je daardoor ook de kleppen duidelijker hoort, wellicht net genoeg om stationiar te lopen maar niet om op te pakken naar meer toeren.


heb je de stekkers gecontroleerd op je intake?? ga er vanuit van wel, maar wellicht ff uittrekken en opnieuw inpluggen.



Dit zijn de dingen die me ff binnen schieten, of het is de chip of een aansluiting die niet helemaal contact maakt.

suc6 ermee.
Gebruikersavatar
mx3-power
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 jul 2008, 22:12
Locatie: Hardegarijp

Bericht door mx3-power »

Zou zeggen gooi er een gewone computer achter kijk of dat hij het dan gewoon doet.

Als je die niet hebt heb ik er wel even een om het uit te testen is wel van een 1.8 v6.

Lijkt op een bezine probleem.
Gebruikersavatar
mx3-power
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 jul 2008, 22:12
Locatie: Hardegarijp

Bericht door mx3-power »

Oh ja
denk er wel even om .
Als hij een armreik mengsel krijgt is de kans groot voor een backfire.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Persoonlijk denk ik dat je een vacuumlek hebt. Ergens heb je je waarschijnlijk vergist met het aansluiten van alle slangen.

Ik heb hieronder een diagram gepost... dit is (volgens mij) het vacuumschema voor een curved neck.

Verder... heb je de afstand van de bougies goed gezet?
Bijlagen
myzevac.gif
myzevac.gif (23.91 KiB) 1649 keer bekeken
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Zeker weten goede type bougies erin? Had ook een keer een type NGK irridium kocht, die bedoelt waren voor de mx-3 1.8 V6.
Deze waren net een mm langer, wat bijna niet te zien is. Dus na het plaatsen, liep m'n motor ook erg beroerd, en hoorde soms vreemde tikken. Toen heb ik de bougies nagekeken, en zag dat de zuigers, de elektrodeafstand naar binnen had geduwt. Dus bijna motorblok kapot, doordat deze type bougies verkeerd werden omschreven.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

problem solved... pff zat er wel ff over in hoor..

bleek toch echt in het chipje te zitten, dus vanmiddag even naar fullsize customs geweest daar chipje opgehaald die er eerst in zat en nu loopt ie weer perfect.

bekabeling en alles had ik EN gelabeled EN triple checked dus wist eigenlijks voor 99% dat daar niks mis zat

binnenkort even een middagje naar sebas toe en dan gaan we even kijken of een andere kl-05 ecu beter reageert op zijn chipje, bleek toch dat er bepaalde kl-05 ecus gevoelig waren op het moment als je er een ander chipje in deed en dan rare effecten gaf
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie