klze 2.5 of v6 1.8 blok in een mx3 leggen
Moderator: Moderators
klze 2.5 of v6 1.8 blok in een mx3 leggen
hey
ik heb een vraag?
is het mogelijk om een 2.5 klze blok of 1.8 v6 in mijn orginele 1.6 mx3 te bouwen?
moet er veel aangepast worden?
is het ook mogelijk ivm rdw of moet mijn auto dan op nieuw gekeurt worden?
bij jeroentje.nl word er een aangeboden.
grtszzz
ik heb een vraag?
is het mogelijk om een 2.5 klze blok of 1.8 v6 in mijn orginele 1.6 mx3 te bouwen?
moet er veel aangepast worden?
is het ook mogelijk ivm rdw of moet mijn auto dan op nieuw gekeurt worden?
bij jeroentje.nl word er een aangeboden.
grtszzz
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
dat moet je inderdaad niet willen..
moet veel aangepast worden
* motorsteunen
* kabelboom
* etc
je kunt beter als je een 1.6 hebt kijken naar een BPT/b6T uit een 323 bijvoorbeeld.
''makkelijker'' te swappen, plenty vermogen en turbo
jeroentje heeft het 1 keer gedaan (van 1.6- 2.5L v6) maar was niet echt te spreken over het enorme werk wat je je ermee op de hals haalt.
RDW keuren zou in principe niet hoeven, op kenteken staat 4cilinder, maar al plaats je een v12 dan nog maakt dat niet uit, enige waar je mee zit is het maximum aan vermogen tov stock wat je wint, geloof dat dit 30% meer mag zijn als stock vermogen anders zou je officieel de auto moeten herkeuren
moet veel aangepast worden
* motorsteunen
* kabelboom
* etc
je kunt beter als je een 1.6 hebt kijken naar een BPT/b6T uit een 323 bijvoorbeeld.
''makkelijker'' te swappen, plenty vermogen en turbo

jeroentje heeft het 1 keer gedaan (van 1.6- 2.5L v6) maar was niet echt te spreken over het enorme werk wat je je ermee op de hals haalt.
RDW keuren zou in principe niet hoeven, op kenteken staat 4cilinder, maar al plaats je een v12 dan nog maakt dat niet uit, enige waar je mee zit is het maximum aan vermogen tov stock wat je wint, geloof dat dit 30% meer mag zijn als stock vermogen anders zou je officieel de auto moeten herkeuren
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
gewoon een dikke van een subaru afslopen ofzo
nee maar serieus, het is niet zo van ''ik haal morgen even een turbo, paar boutjes erop en klaar...
''kant en klaar'' pakket kom je bij een BPT motor uit een 323 turbo uit, enige nadeel is die vind je niet in grote getale dus zul je goed naar moeten zoeken.
maar dan moet er alsnog wel voldoende aangepast worden om je voor een mooie tijd van werk te voorzien.
neem anders eens contact op met moderator ''BLACKSHEEP'' hij is nu bezig met het plaatsen van een turbomotor in zijn mx3 misschien kan hij je nog wat meer tips/info geven.
verder raad ik je aan eens mx-3.com te gaan bezoeken en daar eens wat in te lezen onder het subforum ''forced induction'' hier staat een enorme hoeveelheid aan info over wat er mogelijk is en wat je allemaal nodig bent..
houdt er rekening mee dat het geen gevalletje is van ''1000 euro en dan ben je wel klaar''

nee maar serieus, het is niet zo van ''ik haal morgen even een turbo, paar boutjes erop en klaar...
''kant en klaar'' pakket kom je bij een BPT motor uit een 323 turbo uit, enige nadeel is die vind je niet in grote getale dus zul je goed naar moeten zoeken.
maar dan moet er alsnog wel voldoende aangepast worden om je voor een mooie tijd van werk te voorzien.
neem anders eens contact op met moderator ''BLACKSHEEP'' hij is nu bezig met het plaatsen van een turbomotor in zijn mx3 misschien kan hij je nog wat meer tips/info geven.
verder raad ik je aan eens mx-3.com te gaan bezoeken en daar eens wat in te lezen onder het subforum ''forced induction'' hier staat een enorme hoeveelheid aan info over wat er mogelijk is en wat je allemaal nodig bent..
houdt er rekening mee dat het geen gevalletje is van ''1000 euro en dan ben je wel klaar''

Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
snipes is ook bekend met het plaatsen van turbo's op de motor.
zijn mx-3 staat ook te koop met zo'n blok er al in, oftewel dan ben je gelijk klaar
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=8278
zijn mx-3 staat ook te koop met zo'n blok er al in, oftewel dan ben je gelijk klaar

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=8278
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Als je een swap doet naar een bp blok (323F GT) dan ben je zo rond de 5 a 600 kwijt .
En het is allemaal plug and pluy .
Het enige wat je moet aan passen is een bout van de motersteun .
Die moet je afslijpen omdat je schakelstangen dan in de weg zitten .
En dan zit je al aardig in de buurt van een V6 kwa vermogen .
Wij hebben een tijdje geleden een sloper gekocht en hele maal gestript .
En het blok in gebouwt in een mx-3 van 92 . (mx3gold)
En het is allemaal plug and pluy .
Het enige wat je moet aan passen is een bout van de motersteun .
Die moet je afslijpen omdat je schakelstangen dan in de weg zitten .
En dan zit je al aardig in de buurt van een V6 kwa vermogen .
Wij hebben een tijdje geleden een sloper gekocht en hele maal gestript .
En het blok in gebouwt in een mx-3 van 92 . (mx3gold)
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE