Slome
Moderator: Moderators
Slome
Zal me bijgaand ook maar voorstellen.
Mijn naam is Bart, woonachtig op loopafstand van de Efteling.
Ik heb de MX-3 nu sinds 1 dag (gisteravond).
Was al enige tijd op zoek naar zo´n auto. Heb mezelf nu een 1993ér model mogen aanschaffen.
Deze was bij aankoop al voorzien van andere achterlichten en 17" wielen.
Ik ben bij mazda gekomen omdat ik:
-al 2 jaar ervaring heb met een MX-5 (moeders midlife-crisis auto).
-de mx3 een super mooi model vind
-de 1.8i v6 super lekker vind rijden
-wat anders zocht omdat ik na 2,5 jaar mijn Golf 3 1.4i beu begon te worden.
-al een tijdje op zoek was naar een mx-3 en deze nu bij toeval heb ingeruild op het werk (ben auto verkoper)
De auto ziet er cosmetisch nog prima uit, helaas is de lak op diverse plaatsen vaal en wit geworden (kwaaltje bij Blaze Red toch?)
Verder wil ik nog wat standaard dingetjes veranderen, de audio uit de golf wordt overgeplaatst, misschien HID koplampunits monteren.
Verder ga ik er eerst zo maar eens een tijdje mee rijden en de lak diverse keren goed poetsen zodat hij weer wat glans terug krijgt.
Foto´s zijn te vinden op mijn profiel bij members.
Edit: Foto´s:
Kan iemand mij per ongeluk op basis van de wielfoto zeggen of dit de orginele schijven zijn of dat dit vervangingsschijven zijn?
ook zitten er groene remblokken op
Als de remmen koud zijn dan remt hij matig, maar als ze warm zijn remt hij best hard
Mijn naam is Bart, woonachtig op loopafstand van de Efteling.
Ik heb de MX-3 nu sinds 1 dag (gisteravond).
Was al enige tijd op zoek naar zo´n auto. Heb mezelf nu een 1993ér model mogen aanschaffen.
Deze was bij aankoop al voorzien van andere achterlichten en 17" wielen.
Ik ben bij mazda gekomen omdat ik:
-al 2 jaar ervaring heb met een MX-5 (moeders midlife-crisis auto).
-de mx3 een super mooi model vind
-de 1.8i v6 super lekker vind rijden
-wat anders zocht omdat ik na 2,5 jaar mijn Golf 3 1.4i beu begon te worden.
-al een tijdje op zoek was naar een mx-3 en deze nu bij toeval heb ingeruild op het werk (ben auto verkoper)
De auto ziet er cosmetisch nog prima uit, helaas is de lak op diverse plaatsen vaal en wit geworden (kwaaltje bij Blaze Red toch?)
Verder wil ik nog wat standaard dingetjes veranderen, de audio uit de golf wordt overgeplaatst, misschien HID koplampunits monteren.
Verder ga ik er eerst zo maar eens een tijdje mee rijden en de lak diverse keren goed poetsen zodat hij weer wat glans terug krijgt.
Foto´s zijn te vinden op mijn profiel bij members.
Edit: Foto´s:
Kan iemand mij per ongeluk op basis van de wielfoto zeggen of dit de orginele schijven zijn of dat dit vervangingsschijven zijn?
ook zitten er groene remblokken op
Als de remmen koud zijn dan remt hij matig, maar als ze warm zijn remt hij best hard
Laatst gewijzigd door Slome op 01 aug 2008, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Thnx MissLeo,
die naam heb ik al zo´n 7 jaar.
Is nog vanuit het misschien welbekende scootertijdperk.
Ik werk overigens nu nog af en toe op evenementen van de SBO. (Scooterraces op kartings en sprintwedstrijden).
Als jullie nog tips of advisen hebben van dingen die echt goed in de gaten gehouden moeten worden bij een 1.8i v6 of mx3 algemeen, altijd welkom.
Viel mij overigens op dat de raamrubbers naar binnengedrukt zijn door de ruiten. Is dit recht te zetten of moeten er nieuwe rubbers in?
Ik zoek ook nog van die mooie kunststof raamranden zodat je met raam op kiertje kan rijden (heb nl geen airco). Iemand die weet waar die te vinden zijn/heeft liggen?
die naam heb ik al zo´n 7 jaar.
Is nog vanuit het misschien welbekende scootertijdperk.
Ik werk overigens nu nog af en toe op evenementen van de SBO. (Scooterraces op kartings en sprintwedstrijden).
Als jullie nog tips of advisen hebben van dingen die echt goed in de gaten gehouden moeten worden bij een 1.8i v6 of mx3 algemeen, altijd welkom.
Viel mij overigens op dat de raamrubbers naar binnengedrukt zijn door de ruiten. Is dit recht te zetten of moeten er nieuwe rubbers in?
Ik zoek ook nog van die mooie kunststof raamranden zodat je met raam op kiertje kan rijden (heb nl geen airco). Iemand die weet waar die te vinden zijn/heeft liggen?
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
allereerst welcome
schijven is zo niet te zien of ze stock of aftermarket zijn, normaal heeft de v6 voor altijd al geventileerde schijven.
groene remblokken kan duiden op greenstuff remblokken welke zeker goed zijn en inderdaad pas echt goed bijten als ze beetje op temperatuur zijn ( wat bij veel sportblokken het geval is)
voor de rest veel plezier met je mx en hier bij de enige echte mx3 club van nederland!
schijven is zo niet te zien of ze stock of aftermarket zijn, normaal heeft de v6 voor altijd al geventileerde schijven.
groene remblokken kan duiden op greenstuff remblokken welke zeker goed zijn en inderdaad pas echt goed bijten als ze beetje op temperatuur zijn ( wat bij veel sportblokken het geval is)
voor de rest veel plezier met je mx en hier bij de enige echte mx3 club van nederland!
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
Zo te zien zijn je remschijven niet orgineel (orgineel van Mazda zijn ze niet geperforeerd) en de groene blokken kunnen duiden op Greenstuff remblokken.
Op zich niet verkeerd, ze staan beter aangeschreven dan de orginele remmen. Zolang ze nog niet versleten zijn is er geen noodzaak om ze te vervangen.
Verder welkom op het forum, kijk eens rustig rond en als je vragen hebt dan stel ze gerust, er zijn geen domme vragen alleen domme antwoorden
Op zich niet verkeerd, ze staan beter aangeschreven dan de orginele remmen. Zolang ze nog niet versleten zijn is er geen noodzaak om ze te vervangen.
Verder welkom op het forum, kijk eens rustig rond en als je vragen hebt dan stel ze gerust, er zijn geen domme vragen alleen domme antwoorden
Deze remblokken en schijven zitten er volgens zeggen vorige eigenaar pas 5000km op. Zijn gelijktijdig met distributie riem vervangen.
Echter begin ik mijn twijfels te krijgen over de kennis van desbetreffende monteur, de stuurbekrachtigingsriem zit te slap gemonteerd waardoor deze overmatig gesleten is en vervanging op korte termijn noodzakelijk blijkt.
Maar goed, vooralsnog heb ik veel plezier met deze mooie sportwagen
Ik werk overigens zelf in een autogarage als verkoper (van kuch-iets-frans-kuch-Citroën-kuchkuch), dus in de tussentijd kan ik na het werk gelukkig nog wel wat hobbiën.
Echter begin ik mijn twijfels te krijgen over de kennis van desbetreffende monteur, de stuurbekrachtigingsriem zit te slap gemonteerd waardoor deze overmatig gesleten is en vervanging op korte termijn noodzakelijk blijkt.
Maar goed, vooralsnog heb ik veel plezier met deze mooie sportwagen
Ik werk overigens zelf in een autogarage als verkoper (van kuch-iets-frans-kuch-Citroën-kuchkuch), dus in de tussentijd kan ik na het werk gelukkig nog wel wat hobbiën.
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Hoi, welkom bij de club! Aparte forumnaam heb je voor iemand met een 6-cilinder sportwagen
Dat de raamrubbers na verloop van tijd niet goed meer afsluiten is helaas een bekend kwaaltje van de MX-3
De rubbers krimpen naarmate ze ouder worden waardoor ze niet goed meer passen. Bij mijn eigen MX-3 zie je dit met name aan de binnenkant ter hoogte van de spiegels. Hier kan je voor zover ik weet niks tegen doen, behalve nieuwe rubbers plaatsen.
De zijwindschermen die jij volgens mij bedoelt kun je bestellen bij MZD styling: http://www.mzd-styling.nl/ zoeken op 'CL 1750'
Wat puntjes van aandacht voor de MX-3 V6 die ik je uit mijn persoonlijke ervaringen kan vertellen zijn:
- V6 netjes warm rijden. Hoe lang zijn de meningen nogal over verdeeld, ik rijd zelf altijd een minuut of 15 rustig (niet boven de 3000 toeren komen) voordat ik wat langer doorga in de versnellingen maar langer is beter natuurlijk
- Eventuele rommel weghalen onder de rubbers waar je achterklep op rust. Ik heb hier al bij meerdere MXjes roest zien zitten. Even 2 bouten loshalen en je hebt de rubbers in je hand en je kan eronder kijken.
- Eventuele rommel weghalen uit de 2 ruimtes achter je beide voorschermen. De schermen hoeven er niet af, je kan erin kijken via de kier die je krijgt als je een portier helemaal open hebt staan. Dit zijn moeilijk te bereiken plekjes, maar ook hier wil ie nog wel eens gaan roesten als je de bladertroep die er vaak al van jaren ligt laat liggen.
- Checken voor roest onder de kapjes die voor je achterwielen tegen de dorpel aanzitten. Mijn vorige MX-3 (bj 1992) begon op deze plek te roesten.
Verder kan ik zo gauw even niks verzinnen. Misschien anderen wel? In ieder geval veel plezier met je auto en misschien tot ziens op een meeting!
Dat de raamrubbers na verloop van tijd niet goed meer afsluiten is helaas een bekend kwaaltje van de MX-3
De rubbers krimpen naarmate ze ouder worden waardoor ze niet goed meer passen. Bij mijn eigen MX-3 zie je dit met name aan de binnenkant ter hoogte van de spiegels. Hier kan je voor zover ik weet niks tegen doen, behalve nieuwe rubbers plaatsen.
De zijwindschermen die jij volgens mij bedoelt kun je bestellen bij MZD styling: http://www.mzd-styling.nl/ zoeken op 'CL 1750'
Wat puntjes van aandacht voor de MX-3 V6 die ik je uit mijn persoonlijke ervaringen kan vertellen zijn:
- V6 netjes warm rijden. Hoe lang zijn de meningen nogal over verdeeld, ik rijd zelf altijd een minuut of 15 rustig (niet boven de 3000 toeren komen) voordat ik wat langer doorga in de versnellingen maar langer is beter natuurlijk
- Eventuele rommel weghalen onder de rubbers waar je achterklep op rust. Ik heb hier al bij meerdere MXjes roest zien zitten. Even 2 bouten loshalen en je hebt de rubbers in je hand en je kan eronder kijken.
- Eventuele rommel weghalen uit de 2 ruimtes achter je beide voorschermen. De schermen hoeven er niet af, je kan erin kijken via de kier die je krijgt als je een portier helemaal open hebt staan. Dit zijn moeilijk te bereiken plekjes, maar ook hier wil ie nog wel eens gaan roesten als je de bladertroep die er vaak al van jaren ligt laat liggen.
- Checken voor roest onder de kapjes die voor je achterwielen tegen de dorpel aanzitten. Mijn vorige MX-3 (bj 1992) begon op deze plek te roesten.
Verder kan ik zo gauw even niks verzinnen. Misschien anderen wel? In ieder geval veel plezier met je auto en misschien tot ziens op een meeting!
Slome schreef:Thnx MissLeo,
die naam heb ik al zo´n 7 jaar.
Is nog vanuit het misschien welbekende scootertijdperk.
Ik werk overigens nu nog af en toe op evenementen van de SBO. (Scooterraces op kartings en sprintwedstrijden).
Als jullie nog tips of advisen hebben van dingen die echt goed in de gaten gehouden moeten worden bij een 1.8i v6 of mx3 algemeen, altijd welkom.
Viel mij overigens op dat de raamrubbers naar binnengedrukt zijn door de ruiten. Is dit recht te zetten of moeten er nieuwe rubbers in?
Ik zoek ook nog van die mooie kunststof raamranden zodat je met raam op kiertje kan rijden (heb nl geen airco). Iemand die weet waar die te vinden zijn/heeft liggen?
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
m3nace,
jep dat was ik.
Thnx voor de tips voor de roestplekjes, zal hier vanavond eens naar kijken. Ben nu aan het 'werk'
Overigens bij rijden op een hobbelige weg kraakt/piept de achterklep best erg. Is dit bij jullie ook bekend?
Ik vermoed dat het een kwestie van lagers en afdichtrubbers smeren is, maar weet niet zeker.
jep dat was ik.
Thnx voor de tips voor de roestplekjes, zal hier vanavond eens naar kijken. Ben nu aan het 'werk'
Overigens bij rijden op een hobbelige weg kraakt/piept de achterklep best erg. Is dit bij jullie ook bekend?
Ik vermoed dat het een kwestie van lagers en afdichtrubbers smeren is, maar weet niet zeker.