Help! koppelingprobleem

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

inderdaad is typische een geval van versleten drukgroep/koppeling, 750 is inderdaad erg duur vooral als je nagaat dat 90% van de monteurs bij garage ook maar wat aankloten.

mocht je iemand zoeken die het voor je wil fixen, ik doe het voor 500 incl

greetz en suc-6
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

Dikkekobus schreef:inderdaad is typische een geval van versleten drukgroep/koppeling, 750 is inderdaad erg duur vooral als je nagaat dat 90% van de monteurs bij garage ook maar wat aankloten.

mocht je iemand zoeken die het voor je wil fixen, ik doe het voor 500 incl

greetz en suc-6

Dan mag jij het voor mij gaan fixen! Is dit inclusief een nieuwe koppelingset?
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

Mijn mx'je heeft het nu helemaal begeven, nadat ik weg wilde rijden van mn werk kwam ik tot 60 meter en wou toen overschakelen naar de 2, maar helaas de koppeling voelde ineens wel HEEL licht aan en hij blokkeerde alle versnellingen. Heb hem naar terug geduwd naar de zaak, :x
Denk dat nu alles gewoon kapot is, ik ga ook niks meer proberen, time to fix!
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

mikeymx3 schreef:
Dikkekobus schreef:inderdaad is typische een geval van versleten drukgroep/koppeling, 750 is inderdaad erg duur vooral als je nagaat dat 90% van de monteurs bij garage ook maar wat aankloten.

mocht je iemand zoeken die het voor je wil fixen, ik doe het voor 500 incl

greetz en suc-6

Dan mag jij het voor mij gaan fixen! Is dit inclusief een nieuwe koppelingset?


Dit is incl nieuwe koppeling en druklager, heb een garage tot mijn beschikking dus de auto zou wel hier moeten komen. Ik woon zelf in groningen, weet niet waar joun wortels liggen en het is de v6 neem ik aan?

greetz
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

Yep, v6. Groningen is wel een heel eind, ik moet vanuit het oosten des lands komen, zeg maar 'Doetinchem', gaat 'm al slepend ook niet worden ben ik bang! :blink:
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

anders ga je langs bo rent en huur je voor een paar tientjes zoon aanhager waar je auto op kan kiek maar eem
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

Auto staat al paar dagen bij de garage, complete koppeling moet vervangen worden en nu ook de versnellingsbak kapot, kansis dus aanwezig dat ik afscheid ga nemen van de Mazda MX3 :cry:
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Plaats even een TKG berichtje in het te koop forum.

Volgens mij zijn er nog wel een paar leden die een versnellingsbak te koop hebben staan. Anders kun je altijd nog bij de sloop terecht, wellicht dat daar ook nog wel een koppeling met drukgroep ligt, mocht je nu niet teveel willen uitgeven.

Wellicht dat er ook leden zijn die bij jou in de buurt wonen en je hiermee kunnen helpen. Een autoambulance of idd een autotrailer zijn niet al te duur bij Boels of Borent, daarme kun je met je wagen al naar een lid die wellicht niet helemaal in de buurt woont. Het blijft natuurlijk goedkoper dan alles door de garage te vernieuwen.

No guts no glory :mrgreen:
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

heb wel een koppelingsplaat en drukgroep liggen is 2 jaar oud ongeveer 40 000 km gereden denk ik. en heb eventueel wel een versnellingbak. maar die schakeld slecht in de 1 en 2 maar zijn de synchromeshringen. als je beetje rustig aan doet issie nog goed en lang te gebruiken.

pm me maar als je interesse hebt
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
kevinvandorst
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 152
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:05
Locatie: Roosendaal

Bericht door kevinvandorst »

damn vervelend voor je mikey, hoop dat je de mx weer gefixt krijgt voor een redelijke prijs ! Succes dermee.
Plaats reactie