Houd in of slaat in begrensing bij 5000 touren (v6)

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Dikkekobus schreef:

Ik denk dat iedereen wel snapt hoe een compressie meter werkt (jij niet blijkbaar)

bougie kabels ook stuk voor stuk eraf en als je 2 kabels eraf trekt ,blijft ie wel lopen, bij mij zelfs op 3 cilinders, dus het is niet goed als ie bij 2 afslaat!!! (jij hebt waarschijnlijk een uniek blok waarbij dat wel gebeurd)

dus jij wou beweren als je je bougie kabel los trekt en er niks gebeurt dat er niks met de kleppen kan zijn??? wat nou als de kleppen lek zijn??? geen compressie dus en dan werkt die cilinder dus ook niet en als je dan je bougie kabel er af trekt en er gebeurde eerst niks in de cilinder gebeurt er daarna dus ook niks.

volgens mij kan jij beter eerst je huiswerk gaan doen voordat je mensen gaat afzeiken. 1 ding heb je wel gelijk in, ik gebruikte geen tot amper leestekens


Ik weet wel hoe compressie meten werkt maar jij blijkbaar zelf nog niet.

Compressie test je door de bougie eruit te draaien en dan de compressiemeter erop/erin te zetten. En dan starten met uitgeschakelde ontsteking.

Bij mn K8 was het inderdaad zo dat 2 kabels eraf dattie afsloeg. Blok was ook niet heel fris

En als je verschil kunt zien/merken bij het lostrekken van een bougiekabel in de compressie dan is het blok wel heel erg slecht(lees: geen compressie) . De verbranding vind altijd plaats ook bij slechte compressie.

Vind het trouwens wel grappig dat je t over de kleppen hebt die lek zijn. vrij zeldzaam bij onze blokjes, vrij zeldzaam bij zowat alle blokken want 9 van de 10 x bij compressieverlies zijn het de schraapveren. Kleppen zitten namelijk in een conisch huis waardoor bij het dichtgaan van de klep hij zichzelf vasttrekt in zn huis waardoor die extra goed afsluit. Anders zou de klep ook verbranden.

En mn antwoord op jou vorig stukje kwam omdat ik dr totaal niks van kon maken.
Driven by a sixpack
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Kom op Marc. Je praat alsof je een volleerd monteur bent maar jouw manier van benadering heeft wel als gevolg dat je heel hard op je plaat gaat als je er naast zit. Dus relax een beetje, dan steek je ook meer op.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

MarcX3 schreef:
Dikkekobus schreef:

Ik denk dat iedereen wel snapt hoe een compressie meter werkt (jij niet blijkbaar)

bougie kabels ook stuk voor stuk eraf en als je 2 kabels eraf trekt ,blijft ie wel lopen, bij mij zelfs op 3 cilinders, dus het is niet goed als ie bij 2 afslaat!!! (jij hebt waarschijnlijk een uniek blok waarbij dat wel gebeurd)

dus jij wou beweren als je je bougie kabel los trekt en er niks gebeurt dat er niks met de kleppen kan zijn??? wat nou als de kleppen lek zijn??? geen compressie dus en dan werkt die cilinder dus ook niet en als je dan je bougie kabel er af trekt en er gebeurde eerst niks in de cilinder gebeurt er daarna dus ook niks.

volgens mij kan jij beter eerst je huiswerk gaan doen voordat je mensen gaat afzeiken. 1 ding heb je wel gelijk in, ik gebruikte geen tot amper leestekens


Ik weet wel hoe compressie meten werkt maar jij blijkbaar zelf nog niet.

Compressie test je door de bougie eruit te draaien en dan de compressiemeter erop/erin te zetten. En dan starten met uitgeschakelde ontsteking.

Bij mn K8 was het inderdaad zo dat 2 kabels eraf dattie afsloeg. Blok was ook niet heel fris

En als je verschil kunt zien/merken bij het lostrekken van een bougiekabel in de compressie dan is het blok wel heel erg slecht(lees: geen compressie) . De verbranding vind altijd plaats ook bij slechte compressie.

Vind het trouwens wel grappig dat je t over de kleppen hebt die lek zijn. vrij zeldzaam bij onze blokjes, vrij zeldzaam bij zowat alle blokken want 9 van de 10 x bij compressieverlies zijn het de schraapveren. Kleppen zitten namelijk in een conisch huis waardoor bij het dichtgaan van de klep hij zichzelf vasttrekt in zn huis waardoor die extra goed afsluit. Anders zou de klep ook verbranden.

En mn antwoord op jou vorig stukje kwam omdat ik dr totaal niks van kon maken.


sorry hoor maar dit forum is om elkaar te helpen en niet om elkaar te laten zien wie de beste is;)

idereeen weet hoe een compressie meter werkt en als je het niet weet, tja als je zoon ding ziet weet je het wel!

kleppen die lek zijn heeft niks te maken met wat voor je blok je hebt, kan bij elk blok gebeuren door slecht onderhoud (toen ik mijn mx 3 kocht had ik 16 lekke kleppen) klep verbrandt niet want dat spul is f*cking hard door de hoeveelheid koolstof die in het materiaal aanwezig is. trouwens jij met je conisch verhaal als daar koolaanslag tussen ontstaat kan het nog zo conisch zijn als de dildo van de koningin, maar afsluiten doet ie niet

en dat JIJ het niet snapte kwam door mijn gebrek aan leestekens (denk ik)

P.S schraapveren hebben niks te maken met compressie das alleen voor de olie:)

verder hoef je mij niet de les te lezen, weet namelijk wel waar ik over praat en ik heb ook geen zin/tijd in dit kinderachtige gedoe dus is dit mijn laatste reply hierop en ik hoop ook dat het nu klaar is :bier:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Dikkekobus schreef:sorry hoor maar dit forum is om elkaar te helpen en niet om elkaar te laten zien wie de beste is;)


denk dat dit overall gezien de beste opmerking is die ik in dit topic heb gelezen!

@ marc/dikkekobus

het gaat er inderdaad niet om wie het het beste weet of wie de grootste p**mel heeft, (dat laatste win ik toch wel :clown: ) met dat haantjes gedrag is de TS totaal niet geholpen!

als iemand zegt, het is zo, en jij vind dat de ander niet gelijk heeft zorg dan voor een normale discussie ipv een heen en weer gegooi met technische termen waar de TS niks aanheeft ( hij gaf in een eerdere post aan: ''want sta zelf op 0,0 van technische know how van de auto'')

anticipeer dan op zijn kennisniveau en ga niet schermen met termen waar de TS niks mee kan..

nu weer ontopic want de vraag is eigenlijk meer: IS HET PROBLEEM VAN samir NU AL OPGELOST?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mx3-power
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 jul 2008, 22:12
Locatie: Hardegarijp

Bericht door mx3-power »

Kan ook aan de lamdasensor liggen.
Maar ook kan de kat vol zitten.
ScHuiMpY
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 apr 2008, 19:13
Locatie: haarlem

Bericht door ScHuiMpY »

Ik heb zo'nbeetje hetzelfde probleem. Alleen is net de klepdekselpakking, bougie's, bougiekabels, en ontsteking vervangen.

Als ik in z'n 1 wegrijd dan schokt ie tussen de 1500 en 2000 toeren, daarboven rijd ie top. en zodra die bij de 4800 komt dan is t over met de pret en schokt ie weer en komt er niet boven.

Alles is vervangen door een garage bij mij om de hoek. Veeeeels te lang (5 weken) op gewacht en ben eigenlijk helemaal klaar met die gasten.

Ik snap er eigenlijk niks van, merkte het vandaag pas (gisteren was de auto klaar) Iemand ideeën of tips?

Ik ga sowieso terug morgen maar wil niet met me mond vol tanden staan

:mrgreen:

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Lijkt op valse lucht via aanzuigslang of een kapotte luchtweger. lastig zulke dingen.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Staat distributie wel " op tijd"
*Technical service Mazda mx-3.*
Plaats reactie