KL-ZE Preformance Verlies ?

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frost-MX3
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2007, 16:39
Locatie: Wijchen

KL-ZE Preformance Verlies ?

Bericht door Frost-MX3 »

Hallo mensen daar ben ik weer met lkkre lastige vragen :D

Sinds mijn laatste probleem (krusas sensor gaar) lijkt het wel of me MX trager is geworden .
Dit leid ik af uit het volgende :
1 : Top snelheid 220 dan zit ik in de begrenser
2 : Hij lijkt ook langzamer op te trekken
3 : Dyno bank zei dat ik iets van 176 PK heb en 240 koppel

Nou heb ik hem voor het krukas probleem al eens voluit gehad en toen haalde me MX ongever 255 km/h en hij trok op als een raket .

Ik moet erbij zeggen dat ik zelf tijdens het laatste probleem wel me ECU heb geresset (K8 ECU) en dat ik er een nieuwe ontsteken op heb gezet (KL-01 die voor de 2.5 is).

Nou weet ik eigenlijk niet echt waar het aan ligt en wil hem niet naar een garage brengen totdat ik meer weet haha .

Hoop dat jullie me weer kunnen helpen

De Mzzl

Herman 8)
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Het aantal pk's lijkt erop dat het meer een KLDE is.

Je k8 ecu is wel gechipt?? dan moet deze het gewoon goed doen, met welke vaf rij je rond? JE50?

Zo ie zo, 255 is erg optimistisch aangezien onze versnellingsbak ophoudt bij de 235-240. Dan kan je zelfs een 100pk shot NOS geven en je zou nog nauwelijks sneller gaan.

de onsteking die je hebt vervangen, is het dezelfde als dat je er eerst op had zitten? Ik weet niet precies hoe gevoelig de relatie ontsteking-blok-ecu is, het lijkt me dat daar wel een probleem kan liggen.

Probeer anders eens je ecu uit te lezen nadat je een tijdje hebt rondgereden (100km oid) zodat je geresette ecu weer foutcodes kan oppikken
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

kl01 ontsteking is niet specifiek voor de 2.5l.. is gewoon ontsteking voor alle k motoren met obd1 interface..

je hebt wel KLZE ontstekingen, deze hebben een extra coil aansluiting erop zitten volgens mij ( in midden van verdelerkap)

daarnaast WAAROM rijd je nog met de k8 ecu? tenzij deze gechiped is is dit totaal geen goeie match met de motor.. VRIS punten zijn anders bij ZE VS k8 en je verbruik zal ook niet al te fris zijn.

top van 255 vind ik ook erg netjes, maar totaal niet realistisch, denk dat de 1e mx met KLZE die 255 haalt nog gemaakt moet worden.. denk dat je een tellerafwijking van hier naar tokio hebt ( bijv verkeerde bandenmaat)

maar maak eens een foto van de intake van de motor, dan is het zo te zien of het niet een DE sis..

vermogen gemeten aan de krukas of wielen? ZE heeft 190-200 aan de krukas he, verliest nog wel wat voordat het op de wegkomt
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Herman,

Een paar vragen.
Eerst haal je de 255km/h zeg je. Op de teller of GPS of.....?Hoeveel toeren draaide je dan wel? Moet wel richting de 9000 zijn gewest met een mx3 bak......En als je met een originele MX3 ecu rijdt kan je nooit zo hard hebben gereden omdat die nooit zover in toeren kan gaan.
Later zeg je bij 220 de begrenzer in te rijden. Hoe kan het dat de begrenzer 'ineens' verlaagd is van >255 naar 220km/h?
176 pk voor een ZE met DE nokkenassen lijkt wat weinig maar heb je er nog een kat onder?

Je stelt vragen en levert vervolgens informatie dat niet kan kloppen.
Dan krijg je antwoorden waar je niets mee kan en nog meer vragen dan je zelf al hebt.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
D-PAC
Pilot
Pilot
Berichten: 738
Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Schiedam

Bericht door D-PAC »

check je uitlaat lijn, zit er geen gat in...
Afbeelding
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
Gebruikersavatar
Frost-MX3
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2007, 16:39
Locatie: Wijchen

Bericht door Frost-MX3 »

Ok het was idd iets van 255 op de teller (als je van toerental uitgaat) in werkelijkheid is dat minder dat snap ik ook nog wel :P
Anyway toen ik die snelheid reed zat ik net tegen de 7000 toeren aan maar het zal waarschijnlijk wel iets te maken hebben met de afstelling .

De ECU lijkt me idd gechipt omdat volgens Gerald (oude eigenaar) hij er bij bastiaan is ingelegd en die zal denk ik de ECU wel chippen toch ?

Er zit geen kat meer op de uitlaat die is er ook afgegaan .
Heb zelf eigenlijk nog niks veranderd dan laatst me voorbumper erop gezet :)

Maar goed zal eens ff wat foto's maken en die posten .
Heb zelf nog steeds geen verstand van motors enzo dus miss moet ik hem toch maar wegbrengen of een andere ECU erin zetten .

Zou wel fijn zijn als jullie de info die je denkt nodig te hebben om het probleem te localizeren hier te posten dan kan ik daar beter op ingaan haha .

Herman
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

WhiteFinish schreef:Het aantal pk's lijkt erop dat het meer een KLDE is.

Je k8 ecu is wel gechipt?? dan moet deze het gewoon goed doen, met welke vaf rij je rond? JE50?

de onsteking die je hebt vervangen, is het dezelfde als dat je er eerst op had zitten? Ik weet niet precies hoe gevoelig de relatie ontsteking-blok-ecu is, het lijkt me dat daar wel een probleem kan liggen.

Probeer anders eens je ecu uit te lezen nadat je een tijdje hebt rondgereden (100km oid) zodat je geresette ecu weer foutcodes kan oppikken


De dingen waarvoor je moet zoeken nog een keer ...
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

De laatste keer dat die auto hier was was het nog een OBD2. Met een OBD2 ontsteking en zeker geen KL01 ontsteking. Zat een JE50 op.
De originele ecu zat er nog in en die is niet chipbaar.
Waarschijnlijk moet je een K834 ontsteking hebben.
Hoe je erbij komt om een andere ontsteking er op te plaatsen dan er op zat beats me....
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Plaats reactie