V6 start niet

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

in een slecht geval zul je de ontsteking moeten laten vervangen
dit is geen goedkoop grapje
zeker niet laten doen bij de dealer , dan sla je zoizo achterover van de prijs ;)
mocht dit zo het geval zijn
je kan hier op het forum de nodige info vinden om er 1 een stuk goedkoper te bestellen
en je zal genoeg info vinden , om hem zelf te installeren
je hebt alleen dopje 12 of 13 nodig of zo ;)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
ScHuiMpY
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 apr 2008, 19:13
Locatie: haarlem

Bericht door ScHuiMpY »

Dat zelf installeren zal niet zo'n groot probleem zijn, ik heb zelf geen echte sleutelplek behalve bij m'n oudjes voor de deur. Dus de pakkingen vervangen zit er niet echt in.

Wat kost een ontsteking ongeveer? eventueel 2e hands?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ScHuiMpY schreef:Dat zelf installeren zal niet zo'n groot probleem zijn, ik heb zelf geen echte sleutelplek behalve bij m'n oudjes voor de deur. Dus de pakkingen vervangen zit er niet echt in.

Wat kost een ontsteking ongeveer? eventueel 2e hands?


in iedergeval geen 2e hands kopen.. kans is groter dat je dan straks weer zomaar stil staat tov een nieuwe..

nieuwe ontsteking doen tegenwoordig rond de 200 euro, mail even met www.deijne.nl

en bougies 18 euro per stuk? iridiums zitten inderdaad rond die prijs, maar ''gewone'' bougies kunnen het ook echt wel goed doen hoor..

geloof dat je rond de 50 euro wel 6 bougies moet kunnen krijgen...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
ScHuiMpY
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 apr 2008, 19:13
Locatie: haarlem

Bericht door ScHuiMpY »

Okee bedankt, zal nog even moeten wachten maar hoop dattie t strax alweer doet.
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

wat een gelul zeg 600 eu setje bougies origineel bij de mazda dealer 25 eu set bougie kabels 100 eu, en dan nog een paar pakkingen laat dat ook is een keer max 100 eu zijn kom ik op 225 eu plus paar uurtjes werk om die zooi er tussen te stoppen en dan is het weer klaar.

en anders wil ik het ook wel voor je doen voor een beschaafd bedrag licht er een beetje aan of je hier in de buurt woont

suc-6
ScHuiMpY
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 apr 2008, 19:13
Locatie: haarlem

Bericht door ScHuiMpY »

Dikkekobus schreef:wat een gelul zeg 600 eu setje bougies origineel bij de mazda dealer 25 eu set bougie kabels 100 eu, en dan nog een paar pakkingen laat dat ook is een keer max 100 eu zijn kom ik op 225 eu plus paar uurtjes werk om die zooi er tussen te stoppen en dan is het weer klaar.

en anders wil ik het ook wel voor je doen voor een beschaafd bedrag licht er een beetje aan of je hier in de buurt woont

suc-6


psies.. 4 uurtjes werk en je zit op 600 euries. Maar het is niet meer nodig. de pakkingen zijn vervangen en nu is er weer een ander probleem. Daar word nu aan gewerkt.
ScHuiMpY
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 apr 2008, 19:13
Locatie: haarlem

Bericht door ScHuiMpY »

Deze vrijdag is t een maand geleden dattie bij de garage staat. K denk dat k t zelf maar af ga maken. De klepdekselpakking enzo zitten er allemaal netjes in. Alleen start hij nog niet. (garage denkt benzinepomp ivm leegrijden van de tank. :oops:

De garage zegt dat regelen we wel, ook qua kosten. Ze willen de brandstofpomp aan de praat gaan krijgen.

Alleen inmiddels alweer anderhalve week geleden dat k dat gesprek heb gehad. Vandaag langsgeweest en krijg weer niet iets van een datum ofzo dat de auto klaar is.

Wil het nu zelf gaan doen, volgens mij is het geen helse karwij om dit te doen en moet het me wel lukken met een beetje van jullie hulp :mrgreen:

Nu is mijn vraag, wat is een beetje prijs voor een 2e hands brandstofpomp en wat meteen te vervangen als je toch bezig bent? En is een pomp van een 1600 hetzelfde als van een 1800?
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Er is een faq over de brandstofpomp. Geschreven door Hyperman.

Volgens mij is die van een 1600 minder krachtig dan van een 1800, al meen ik dat ze wel uitwisselbaar zijn (niet 100% zeker)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie