eerst klapt toerenteller toeren naar boven dan plots dood

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
dibbes
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 mei 2008, 11:59
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Amsterdam

Bericht door dibbes »

jongens... wat moet ik nou..xedos was zo aardig me te willen helpen..ik wachten totdat ik geld had om de ontsteking te bestellen..loop ik net langs mijn auto..heeft een @%%$$$@* gvd hem immekaar gereden!! En tuurlijk een briefje not.

Ik wilde en wil hem zo graag behouden.. ik ben zo pis link maar ook zo machteloos en..ja..dat mag een man niet zeggen..verdrietig..

zie hier: http://it-ability.nl/mijn-v6.htm

Iemand een idee wat dat zou gaan kosten?
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Valt nog wel mee. is denk ik te groot om uit te deuken, is ook wat te diep.

Wat je moet doen is de schade melden aan de verzekering, ook al ben je niet all-risk verzekerd, je kunt het waarborgfonds aanspreken. Je hebt namelijk geen getuige, en je was zelf niet ter plaatse.


Na de melding, met de wagen na een schade expert, die laten taxeren en doorgeven aan de verzekering, aangezien het boven de 300 euro is (ik gok zelf op 1100-1500) euro zal de verzekering hun eigen expert langs sturen. Je hoort dan van hem of je de wagen kunt laten maken.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

oew...

triest trouwens, zeker dat ze niks hebben achter gelaten want dit moet ie echt wel gemerkt hebben.. :evil:

denk dat het paneel wel via de kofferbak te benaderen valt, zou ie van binnenuit strak gemaakt moeten worden...

maar zal niet een leuke reparatie worden denk ik zo...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
dibbes
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 mei 2008, 11:59
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Amsterdam

Bericht door dibbes »

dank voor tips - probeer het nu via het garantiefonds te regelen maar daarvoor moet ik twee getuigen hebben (?) Die niet alleen verklaren maar ook nog bereid moeten zijn onder ede dit mondeling te onderbouwen. = dat de auto daar zonder schade is neergezet enz.. Vanavond moet ik met de auto naar de politie - is ook leuk met probleem ontsteking. Ik ga kijken of ik het met de foto's kan afdoen..
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

klopt niet helemaal, heb laatst ook een deuk uit me auto laten halen, op kosten van het waarborgfonds. Ik had geen getuigen. Verklaarde zelf dat ik de auto onbeschadigd op geparkeerd.

Toen ik na het weekend de wagen ging wassen kwam ik pas achter de deuk. tenminste zo heb ik het verteld. Kon gewoon op waarborgfonds, zonder getuigen.


Mocht je ze toch nodig hebben, zijn je ouders natuurlijk op visite geweest of een paar vrienden, zo geregeld. Mocht je naar de politie gaan maar je ontsteking werkt niet goed, kun je ze ook laten komen, kan wel ff duren maar is een optie.
Gebruikersavatar
dibbes
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 mei 2008, 11:59
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Amsterdam

Bericht door dibbes »

update: ontsteking is onderweg - duurste schade offerte is 850 ex - politie is langs geweest en formulieren op de bus...pfffffffffff
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

eeen vriend van mij heeft ook zoon soortgelijke deuk gehad hij was 600 eu lichter, wat je natuurlijk ook kan doen is zelf die deuk eruit slaan met plamuur afstrijken en weer mooi glad schuren en dan ff laten spuiten kost denk ik iets van 200
scheelt een hoop geld alleen het kost een beetje energie
suc 6
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Dikkekobus schreef:eeen vriend van mij heeft ook zoon soortgelijke deuk gehad hij was 600 eu lichter, wat je natuurlijk ook kan doen is zelf die deuk eruit slaan met plamuur afstrijken en weer mooi glad schuren en dan ff laten spuiten kost denk ik iets van 200
scheelt een hoop geld alleen het kost een beetje energie
suc 6


tsja..

en nog meer als je prutswerk aflevert en de spuiter er alsnog mee bezig moet om het goed glad te maken...

komt wel precies voorbewerken voor spuiten... dat is 1 van de dingen waar ik me ook niet aan waag hoor
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Het probleem van dibbes is inmiddels verholpen. Ik heb de ontsteking bij zijn mx-3 vervangen en netjes afgesteld. De V6 draait weer zoals het hoort. ;)
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

turbulence schreef:
Dikkekobus schreef:eeen vriend van mij heeft ook zoon soortgelijke deuk gehad hij was 600 eu lichter, wat je natuurlijk ook kan doen is zelf die deuk eruit slaan met plamuur afstrijken en weer mooi glad schuren en dan ff laten spuiten kost denk ik iets van 200
scheelt een hoop geld alleen het kost een beetje energie
suc 6


tsja..

en nog meer als je prutswerk aflevert en de spuiter er alsnog mee bezig moet om het goed glad te maken...

komt wel precies voorbewerken voor spuiten... dat is 1 van de dingen waar ik me ook niet aan waag hoor


tja verschil moet er wezen ik heb toen voor me scooter ook custom kappen gemaakt van polyesther tis best te doen alleen je moet er de tijd voor nemen
Plaats reactie