Kennis heeft een 1.6 uit '92 gezien, maar...

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Plaats reactie
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Kennis heeft een 1.6 uit '92 gezien, maar...

Bericht door MX3V6_DH »

Gisteren ben ik samen met een kennis wezen kijken bij een blueish green MX-3 1.6 uit 1992.

We hebben natuurlijk eerst de FAQ over het aanschaffen van een MX gelezen, en al die punten nagelopen. Het is op zich een nette MX-3 voor zijn leeftijd, maar wat mij opviel in negatieve zin waren de volgende drie dingen:

- het motorblok is aan de onderkant nat van de olie:
Afbeelding
Het oliefilter en de olie zijn pas geleden nog vervangen en aan de bovenkant is het blok voor zover ik kon zien wel schoon. Het olieniveau zit ongeveer tussen de F en de L op de peilstok in.

- de uitlaat klinkt bij het spruitstuk alsof hij lek is:
http://video.google.nl/videoplay?docid=6060578954015095231&hl=nl

- de motor pakt niet in 1 keer op als je gaat optrekken, rond de 3000 rpm of hoger je gas loslaat en dan weer gas bijgeeft, hij houdt dan +- een halve seconde in voordat ie weer gaat klimmen in toeren. Hier heb ik helaas geen filmpje van.

Ik persoonlijk zou de auto in deze staat niet kopen, maar ik wilde toch even wat extra meningen, dus... zouden jullie deze auto kopen en wat zou je er dan voor bieden?

Edit 22-05: op verzoek van verkoper link naar advertentie verwijderd
Laatst gewijzigd door MX3V6_DH op 22 mei 2008, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

vraagt er een boel geld voor....

2750 voor een 1.6 uit 1992... kun je beter voor zelfde geld eentje halen die jonger is, enige ''minpunt'' is dat ie dan vaak wel standaard qua bodywerk is...

klinkt wel als een trekkertje ofzo joh op dat filmpje, :mrgreen:

over die olielekkage onderop, zou hem dan toch echt op de brug zetten en zien waar het wegkomt want is niet fris natuurlijk...

persoonlijk.... ging ik kijken bij een ander, er is meer handel op de markt... mx ziet er wel netjes uit, maar als er straks nog veel kosten in moeten voor reparatie dan is het alsnog een dure aankoop..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
LinS ||
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 apr 2008, 19:12
Locatie: Maastricht

Bericht door LinS || »

Idd veel, ik heb 1700 betaald voor 1.6 uit '91.
Wel meteen 300 euro aan reparatiekosten uitgegeven, maar dat zou jij ook misschien moeten doen, als je nu al enige gebreken ondervind.
Gebruikersavatar
NightQrawler
Pilot
Pilot
Berichten: 790
Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31

Bericht door NightQrawler »

is deze niet wat voor je,

http://link.marktplaats.nl/161675169

staan nu 88 MX-3's te koop op marktplaats, deze staat als goed is nog bij een garage ook.
If you dont like it, Customize it!!!
Afbeelding
Condance
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 180
Lid geworden op: 03 mar 2008, 09:44
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Condance »

Ik heb voor mijn mx-3 1.6 uit '92 €900,- betaald, had dan wel schade aan de voorbumper (kreeg er een goede gespoten bij) en de koppeling was versleten. Dus het lijkt mij dat als je goed zoekt, je voor een veel kleiner bedrag een veel betere auto kan kopen! :bier:
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Iedereen bedankt voor de reacties! Deze auto wordt het in ieder geval niet, we zijn druk bezig met rondkijken maar we hebben geen haast :)
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Plaats reactie