eerst klapt toerenteller toeren naar boven dan plots dood

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

de gewone originele kabels voldoen ook best hoor..

voor iets meer heb je bijv ook goeie kabels van bijv magnecor of splitfire...

www.fordprobestore.co.uk heeft ook zeer goeie kabels in het programma ( duurt iets langer om te verzenden, maar kabels zijn alleen al 56 euro, dus tov 90 euro scheelt dat altijd
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

je klachten komen op mij over als een massa-probleem, daar al eens naar gekeken?

ik heb in het verleden ooit eens vergelijkbare storingen gehad en bij mij was het de massa kabel van motor naar chassis wat het probleem gaf. hoop dat dat bij jou ook zo is want dan ben je met 50 cent klaar... :mrgreen:
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
dibbes
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 mei 2008, 11:59
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Amsterdam

Bericht door dibbes »

dat zou niet eens zo onwaarschijnlijk zijn.. na mijn laatste garagebezoek voor mijn deur bleek na bezoek wasstraat en 500 kilometer rijden dat mijn motorkap niet goed dicht zat. what the f*ck moesten ze doen onder mijn motorkap. Ik ben echt bedroeft over hoe ze tekeer gaan bij een reparatie. draden niet goed vastzetten en/of lijden. Bouten die half worden aangedraaid. Het lijkt wel of ze een volgend probleem planten..

Het lijkt mij dat een wasstraatbezoek met niet goed afgesloten motorkap niet helemaal goed is.

Waar moet ik kijken voor die aarde-draad?
Gebruikersavatar
dibbes
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 mei 2008, 11:59
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Amsterdam

Bericht door dibbes »

jongens..ik ben netjes alle info aan het lezen in de faq's en dergelijke over bougie's en de behorende kabels en snap dat ik echt net kom kijken aangaande zelf problemen oplossen. maar...kan iemand een indicatie geven waar de massa-kabel aan het blok gemonteerd zit?

staat nu al 3 weken stil.. :euh:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

er zit eentje die je zo ziet zitten..

aan de passagierskant vlak bij je motorsteun...

andere zit zoals op het plaatje te zien vlak bij versnellingsbak

Afbeelding
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
dibbes
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 mei 2008, 11:59
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Amsterdam

Bericht door dibbes »

ok...dank!!

( je zou denken dat 1 kabel toch voldoende zou moeten zijn )
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

bij mij was tijdens de swap de massakabel ook niet helemaal fris meer... zorgde er oa ook voor dat de motor niet eens wou starten!

dus is zeker niet onbelangrijk!
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

wat je ook kan doen ( tip )
neem een voedings kabel voor bv een versterker , en knijp er op beide eindjes een kabelschoentje op
zo maak je lekker makkelijk een massa kabel ( en ziet er nog eens goed uit ook ;) )
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
dibbes
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 mei 2008, 11:59
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Amsterdam

Bericht door dibbes »

ik weet echt niet of het de ontsteking of wat dan ook is..

net met bus 5-56 spray in de weer geweest.. massakabels nagekeken (die zagen en voelde goed) stekkertjes gedrukt..nomaals ontsteking bekeken die er uit ziet alsof deze al vervangen is geweest.. met kabelbinders een paar draden die achter de rechter koelvan lopen vastgezet en toen gekeken wat tie deed. Heb zeker een uur gereden. veel toeren gemaakt in lage versnelling en stukken snelweg gepakt. Hem echt een beetje op zijn donder gegeven...niets aan de hand..als een zonnetje.

mss moet ik toch naar garage om het probleem te laten vaststellen alleen zoals mijn voorgaande postings heb ik echt hele slechte ervaringen daarmee..(zeker 4000 geinvesteerd.. Weet iemand anders misschien iets in de buurt van amsterdam, een garage of zoiets, die een beetje passie heeft voor dit type auto zodat ik daar terrecht kan?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

frank aka xedos???

zit ook ergens in N-holland en dat is de enige echte clubmonteur :mrgreen:

weet niet of ie tijd of zin heeft, maar je kunt hem altijd eens vragen!

http://www.mazdamx-3.nl/forum/profile.p ... ofile&u=11
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie