Onsteking weg..

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Danny-mx3
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mei 2008, 08:13
Locatie: Smilde

Onsteking weg..

Bericht door Danny-mx3 »

Hallo,,

Zal me even kort voorstellen:

Mijn naam is Danny Keizer, sinds ongeveer 3 maanden een trotse eigenaar van een zwarte MX-3 1.8 V6.

Nu was ik gister lekker aan het touren.. BAM.. weg toeren.. viel helemaal naar 0.. Naar huis laten slepen en gekeken maar heb geen vonk meer, denk dus zelf aan de onsteking.
Mazda dealer roept prijzen op waar ik stijl van achterover sla.. Mijn vraag is dus ook of iemand nog een ontsteking heeft liggen of weet waar ik (goedkoper dan de mazda dealer) een onsteking kan krijgen.

Oorzaak ik trouwens (volgens mij iig) de olie bij de bougies.. Denk aan lekke kleppendeksels.. Weet iemand of dat makkelijk te fixen is?

Alvast bedankt!

Danny
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Hi Danny,

Vette pech dus voor je. Klote.
Toch jammer dat je pas komt kijken als je pech hebt, en direct met de MX3's meest gestelde vragen ooit komt. Zonder eerst eens op het forum te snuffelen onder topic FAQ's bijvoorbeeld. Beetje 'the easy way' naar mijn idee.
Of ben ik nou weer een zeikerd :roll:
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Sorry, beetje bot. Onze hond is net geopereerd, heb een beetje een off-day.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Allereerst welkom danny

@fullsize... erg rot voor je, maar ergens heb je wel een beetje gelijk

deze site is een bron van informatie !! Er staat een heleboel op over allerlei onderhouds dingen, tuningsdingen en gewoon leuke/gezellige dingen.

Gebruik even de zoekfunctie op Ontsteking dan kom je vanzelf een bedrijf tegen die ze aanbied voor zo'n 170 euro.

Succes ermee
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Danny-mx3
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mei 2008, 08:13
Locatie: Smilde

Bericht door Danny-mx3 »

Bedankt voor jullie reacties,
@Fullsize Rot voor je idd.. Maar je hebt gelijk heb te snel gepost, later nog even forum doorgezocht en antwoord gevonden :)

Heb nieuwe ontsteking besteld bij Deijne :)

Dit lijkt me btw een gezellig forum dus denk dat we mekaar vaker gaan spreken :bier:
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

En zo kwam alles weer goed gelukkig. (Ook bobje knapt alweer flink op na een zware nacht piepen en krijsen, brrr dat gaat je niet in de koude kleren zitten zeg)
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Plaats reactie