kat-vervanger
Moderator: Moderators
kat-vervanger
hee
ik ben laats achtergekomen dat ik geen middendemper heb en nu was ik van plan om een katvervanger onder te gooien
maar is dit nog wel slim, want zal ik dan niet te weinig tegendruk hebben ofzo
mzzl romik
ik ben laats achtergekomen dat ik geen middendemper heb en nu was ik van plan om een katvervanger onder te gooien
maar is dit nog wel slim, want zal ik dan niet te weinig tegendruk hebben ofzo
mzzl romik
Ja, NA motoren (naturally aspirated) hebben er alleen maar belang bij dat de uitlaatgassen en warmte zo snel en makkelijk mogelijk worden afgevoerd. Het fabeltje van de tegendruk is ontstaan doordat mensen delen van de uitlaat vervingen met een grotere diameter waardoor er een verkeerde luchtstroom ontstond en de motor dus meer moeite moest doen om de boel af te voeren.
Even geleend van:
http://www.uitlaten.com/uitlaten/uitlaten.html
Een goede sportuitlaat heeft dus geen tegendruk en voldoet aan de volgende kenmerken:
Een voldoende grote diameter pijp (ook niet te groot).
Zo weinig mogelijk scherpe knikken en bochten.
Goede dempingsmaterialen, duurzaam materiaal.
Zo ver mogelijk naar achteren geplaatste dempers.
Een "hoeveelheid" geluid waar je na 14 dagen nog steeds tevreden over bent.
http://www.uitlaten.com/uitlaten/uitlaten.html
Een goede sportuitlaat heeft dus geen tegendruk en voldoet aan de volgende kenmerken:
Een voldoende grote diameter pijp (ook niet te groot).
Zo weinig mogelijk scherpe knikken en bochten.
Goede dempingsmaterialen, duurzaam materiaal.
Zo ver mogelijk naar achteren geplaatste dempers.
Een "hoeveelheid" geluid waar je na 14 dagen nog steeds tevreden over bent.
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
Wat mx3freak schijft is mij ook door EPS verteld, eigenlijk
in precies dezelfde woorden!
Ik had het vaker gehoord, dus het klonk mij
niet geheel onbekend.
Alhoewel ik het erg onlogisch vind, schijnt het alleen
voor turbo motoren te gelden dat de tegendruk zo
min mogelijk moet zijn.
Groetjes M&M
in precies dezelfde woorden!
Ik had het vaker gehoord, dus het klonk mij
niet geheel onbekend.
Alhoewel ik het erg onlogisch vind, schijnt het alleen
voor turbo motoren te gelden dat de tegendruk zo
min mogelijk moet zijn.
Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie