Engine mount kit van AWR
Moderator: Moderators
Engine mount kit van AWR
Ik wil bij AWR deze Engine mounts bestellen:
http://www.awrracing.com/store/product_info.php?products_id=393
Maar nu vragen ze hoeveel Durometer dat ik wil bestellen?
Weet iemand wat ze daar mee bedoelen?
Je kan kiezen uit 70 - 70, 88 - 88 en 95 - 95 Durometer?
http://www.awrracing.com/store/product_info.php?products_id=393
Maar nu vragen ze hoeveel Durometer dat ik wil bestellen?
Weet iemand wat ze daar mee bedoelen?
Je kan kiezen uit 70 - 70, 88 - 88 en 95 - 95 Durometer?
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Op mx3.com is er al aardig wat voorbij gekomen over dit product.
Velen zijn er erg positief over (al zijn er een paar die zeggen dat het veel moeite kosten om ze goed passend te monteren)
Hier een reactie over de stijfheid van de mounts
Velen zijn er erg positief over (al zijn er een paar die zeggen dat het veel moeite kosten om ze goed passend te monteren)
Hier een reactie over de stijfheid van de mounts
Just a note guys, but you do not want your mounts too stiff. The less they flex the more stress is put on the metal of the eninge and trans. That translates to breaks more frequently as they are made of aluminum and the mount of steel. Meaning that the aluminum trans and motor are now weaker than the mounts and in a tug of war will loose. I wouldn't go harder than 80A. my .02 The shift will be more crisp, especially under load, with a harder urethane. However, that doesn't seem like a good trade when you consider the cost and work of replacing a trans or engine. If you doubt me ask the Probe and MX-6 guys why they can buy a trans brace? It is b/c thier trans mount is a tad different than ours and hard driven cars are known to break the trans caseing. Our trans mounts are acutally a bit better at preventing that, but with the new advent of stronger mounts, which the MX-6 and Probe hae had for some time, we could start seeing more of the same issues with the MX-3 too.
Now, to top all this off, I have filled MS mounts with 80A urethane. The feel and shift were greatly imporved with the filling. However, I do not drag race (the place where the most stress is put on the mount points) and shift pretty smoothly even when I race on the track. I have not had any problems with my filled mounts, but do not drive all that hard b/c I do not want a problem.
Just wanted to point out the up and down of this product. If used with some knowledge it can be a great mod. If abused, like most mods, it can be costly.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
WhiteFinish schreef:Op mx3.com is er al aardig wat voorbij gekomen over dit product.
Velen zijn er erg positief over (al zijn er een paar die zeggen dat het veel moeite kosten om ze goed passend te monteren)
Hier een reactie over de stijfheid van de mountsJust a note guys, but you do not want your mounts too stiff. The less they flex the more stress is put on the metal of the eninge and trans. That translates to breaks more frequently as they are made of aluminum and the mount of steel. Meaning that the aluminum trans and motor are now weaker than the mounts and in a tug of war will loose. I wouldn't go harder than 80A. my .02 The shift will be more crisp, especially under load, with a harder urethane. However, that doesn't seem like a good trade when you consider the cost and work of replacing a trans or engine. If you doubt me ask the Probe and MX-6 guys why they can buy a trans brace? It is b/c thier trans mount is a tad different than ours and hard driven cars are known to break the trans caseing. Our trans mounts are acutally a bit better at preventing that, but with the new advent of stronger mounts, which the MX-6 and Probe hae had for some time, we could start seeing more of the same issues with the MX-3 too.
Now, to top all this off, I have filled MS mounts with 80A urethane. The feel and shift were greatly imporved with the filling. However, I do not drag race (the place where the most stress is put on the mount points) and shift pretty smoothly even when I race on the track. I have not had any problems with my filled mounts, but do not drive all that hard b/c I do not want a problem.
Just wanted to point out the up and down of this product. If used with some knowledge it can be a great mod. If abused, like most mods, it can be costly.
Ik zit dat topic ook toevallig net te lezen...
Maar nix terug te vinden over welke maat je moet hebben
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
WhiteFinish schreef:Inderdaad, hij schrijft dat deze persoon 80a heeft gebruikt en dat het goed was, minder dan 80 was te licht en hij zou ook niet heel erg veel zwaarder gaan, daardoor kom je uit op 88
Ow krijg nou wat... ik zat het gister verkeerd te lezen... ik had niet in de gaten dat het ging om de hardheid... ik dacht het een afmeting was
Ik had beter m'n zaakjes moeten uitzoeken voordat ik dit topic plaatste...
http://en.wikipedia.org/wiki/Shore_durometer
Mijn excuus mag een slotje op
http://en.wikipedia.org/wiki/Shore_durometer
Mijn excuus mag een slotje op
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer: