v6 uitlaat onder een 1.6
Moderator: Moderators
v6 uitlaat onder een 1.6
een poosje geleden was op de autosloop van mijn schoonpa een mx-3 v6 binnen gekomen. gister avond hebben we met een paar monteurs mijn auto op de brug gezet en het stuk uitlaat vanaf het spruitsuk tot de eindemper onder de v6 weg gehaalt verlast en passend gemaakt onder mijn 1.6. tevens hebben we er gelijk een nieuwe universele einddemper onder gelast. voor mijn gevoel is de auto nu iets pittiger. kan dit kloppen of komt dat gewoon door het hardere geluid?
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
pijnanzi schreef:nog maar 1 antwoord,, ben ik soms de enige die dit ooit gedaan heeft ?
ik kan me niet voorstellen dat het veel effect heeft, misschien voor je gevoel aangezien het geluid een idee geeft van vermogenswinst..
het effect van alleen een andere einddemper is niet echt groot op het vermogen van je auto, misschien een x 1pk ( als je dat al pakt)
vaak is de geest die denkt dat ie sneller loopt, beter opppakt etc omdat er een mooi geluidje vanaf komt...
1.8 demper is ook gewoon een standaard dempertje met 2 eindpijpjes, niks specialers aan tov die van een 1.6 in iedergeval
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
1.8 demper is ook gewoon een standaard dempertje met 2 eindpijpjes, niks specialers aan tov die van een 1.6 in iedergeval
Dat weet ik maar ik heb een nieuwe eindemper gekoht, en de hele middenpijp vanaf het spruitstuk tot aan de demper is nu van een v6, en aangezien deze pijp niet paste moesten we hem passend maken. Nu is mijn vraag is, zoals hierboven al genoemd de pijp diameter iets groter dan die van de 1.6 waardoor die iets meer vermogen kan hebben? of misschien een andere reden