toerengetal

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RickY
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 128
Lid geworden op: 03 apr 2008, 22:05
Locatie: Susteren

toerengetal

Bericht door RickY »

heey mensen

sinds gisteren heb ik eindelijk mijn MX3tje. :)
een 1.8 V6 uit 1993 rijd super maar heb alleen een vraag.
Is het normaal tot als ik 120 km/per uur rij tot ik dan op 4000 toeren zit? het is een 1.8 V6 !

Hoop tot ik snel een bevestiging krijg van me memberchip ma heb nog nix :cry: Komt goed hoop ik
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

welcome..

maak ook even een frontpage profiel aan:
http://www.mazdamx-3.nl/members/loging/login.php ( inlog is zelfde als hier op het forum)

weet niet wat je precies bedoeld met membership? supporting member misschien. neem daarvoor anders even contact op met marcjuh ( http://www.mazdamx-3.nl/forum/profile.p ... rofile&u=4)

om op je vraag terug te komen, dat toerental klopt wel ja... de mx heeft een short ratio versnellingsbak waardoor je (helaas) in de 5 rond de 4000 toeren rijdt als je 120 op de snelweg rijdt.

er bestaan opties om dit iets terug te brengen ( monteren van een mx6 versnellingbak welke een andere tandwiel verhouding heeft waardoor je dan in de 5 rond de 3000 toeren rijdt)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
RickY
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 128
Lid geworden op: 03 apr 2008, 22:05
Locatie: Susteren

Bericht door RickY »

Gelukkig dacht al tot er iets mis wat met de versnellingsbak.

Ik ga me meteen inloggen en vanmiddag na het wassen even wat foto's van m'n MXje maken.
Condance
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 180
Lid geworden op: 03 mar 2008, 09:44
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Condance »

Dit is niet alleen het geval bij een V6, ik rij met mijn 1.6 ook ong 4000 toeren bij 120 :roll:
Plaats reactie