schuddende auto
Moderator: Moderators
schuddende auto
Al tijdje het probleem dat als ik mijn koppeling redelijk snel op laat komen en dan een dot gas geef dat de auto dan schuddend vooruit komt. Dit is niet zo als ik weinig gas geef bij het optrekken.
Ik zat te denken aan de motorsteunen of heeft het toch met de koppeling/versnellingsbak te maken?
Als ik bijvoorbeeld in de 3 rij, tot 4000 toeren en dan de koppeling indruk en hem dan op laat komen (redelijk snel tot snel) gaat de auto heen en weer (schudden) en dat zelfde als ik dan vervolgens het gas indruk.
Ik zat te denken aan de motorsteunen of heeft het toch met de koppeling/versnellingsbak te maken?
Als ik bijvoorbeeld in de 3 rij, tot 4000 toeren en dan de koppeling indruk en hem dan op laat komen (redelijk snel tot snel) gaat de auto heen en weer (schudden) en dat zelfde als ik dan vervolgens het gas indruk.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
-
- New member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 26 jan 2008, 19:27
- Locatie: Maarssen
klootviool87 schreef:gat schudden heb ik ook en dat heeft iedreen bijna alle jappanse auto's hebben dat
daar kan je niets aan doen dat zit in je aandrijving daar doe je niets aan
mits ik je vraag goed heb begrepen
Nah, die mening deel ik niet. En als het al zo zou zijn dan kan je er altijd wat aan doen.
Zoek maar eens op 'motorsteunen opvullen'. Dan vind je vast wel iets dat een oplossing kan zijn voor je wiebelen

WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
klootviool87 schreef:gat schudden heb ik ook en dat heeft iedreen bijna alle jappanse auto's hebben dat
daar kan je niets aan doen dat zit in je aandrijving daar doe je niets aan
mits ik je vraag goed heb begrepen
gratis extra optie geinstalleerd waar je er bij VW bijvoorbeeld extra voor moet betalen ofzo??


beetje vreemd want dan mag je mij uitleggen wat er dan gelijk is aan de opbouw van een honda tov een mx3 en waar het verschil dan zit tov een vw golf...
ik denk persoonlijk echter als ik je probleem zo lees dat het inderdaad ook je motorsteunen zijn..
hier zit een hard rubber binnenin en als daar scheurtjes inkomen kan het blok meer bewegen waardoor hij kan gaan rammelen met als gevolg dat je auto ook meeschud
op het moment als je gas geeft tordeert de motor iets naar achter ( door de kracht die vrijkomt op de aandrijfas/wielen) deze beweging wordt opgevangen door je motorsteunen echter als deze kapot zijn kan ie meer bewegen met als gevolg dat ie gaat klapperen/schudden
gewoon je motorsteunen opvullen met polyurethaan ( zie oa ook de FAQ ''how to motorsteunen opvullen''
zou gewoon een setje extra scoren op de sloop, deze opvullen en dan terugmonteren..
normaal is het voldoende om alleen de voorste en achterste te doen aangezien hier de meeste kracht opkomt
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
WhiteFinish schreef:Koppeling versleten of motorsteunen in slechte staat. (veel scheurtjes)
Rij eens 40 in zijn 4 en geef dan volgas.. Als ie gewoon rijd is je koppeling nog goed, anders is ie waarschijnlijk verlseten.
Bij dat trucje om hem in zn 4 of 5 te zetten als je 40 rijdt kun je beter wel de koppeling intrappen en dan volgas geven en dan de koppeling loslaten, als hij gelijk weer op het goede lage toerental terugvalt is je koppeling goed, als hij heel rustig terugvalt is je koppeling versleten. (niet te vaak doen het is niet al te best)
1998 mx3 2.5i v6 KLZE