Luchtmassa meter 1.6 DOHC

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Luchtmassa meter 1.6 DOHC

Bericht door scary »

ik vroeg me af of iemand hier toevallig weet of mijn luchtmassa meter van mijn 1.6 DOHC het ook goed doet als er een T3/T4 turbo opgeschroeft is? of heb ik dan een andere nodig van een andere mazda?
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Je zult een andere nodig hebben aangezien de auto een andere benzine-lucht verhouding nodig zal hebben.

Je standaard meter is berekend op je 1.6 zonder turbo.
Als je naar een gtr of gtx zou gaan kan je die luchtmassa meter gebruiken aangezien die ervoor is ontworpen.

Als je gewoon je huidige blok gaat upgraden naar turbo raadt ik toch iets aan zoals map ecu of standalone.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

WhiteFinish schreef:Als je gewoon je huidige blok gaat upgraden naar turbo raadt ik toch iets aan zoals map ecu of standalone.
kan ik daarmee mijn huidige luchtmassa meter er bij gebruiken? of moet er dan als nog een andere op?
Afbeelding
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Bij een Stand Alone systeem verdwijnt je MAF, deze wordt vervangen door een MAP sensor in je inlaatspruitstuk.
Ben zelf ook aan het kijken naar een dergelijk systeem.
Ga er wel vanuit dat er behoorlijke kosten aanhangen. Systeem kost ongeveer 800-1000eu daar komt de inbouw nog bij (200-400eu). Het mappen zul je toch altijd moeten doen ongeacht welke oplossing je kiest. Kosten hiervoor liggen tussen de 400 en 600eu.
Het kost wat, maar je krijgt er ook een hoop voor terug.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Plaats reactie