Olie en benzine verbruik

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

Nou, alles is gecontroleerd. Hij laat geen olie lopen achter het blok.. Wel heb ik te horen gekregen dat mijn auto bij het optrekken nadat ie ff stil heeft gestaan blauw achtige rook heeft.. Duidt op... Olie verbruik.

Goed 2,5 tot 3 weken geleden is de olie compleet ververst met een nieuwe olie filter erop... Er zit nu 5w40 olie in.
Hij stond destijds na 12 uur stil te hebben gestaan na de reparatie op driekwart tussen de min en max, dus redelijk hoog. Nu, na 903 kilometer staat hij eigenlijk precies op de min. Hoeveel liter hij verloren heeft durf ik niet te zeggen, maar het is wel ERG hard gegaan.. Zit iets niet goed!

Misschien eens dat middeltje van de Halfords?

WYNN'S SUPER CHARGE
Stopt overmatig olieverbruik
Herstelt copressie en oliedruk van uw motor
Vermindert blauwe uitlaatrook
Inhoud 325 ml


of
WYNN'S OLIELEK DICHTER
Stopt olielekkage zonder demontage
Herstelt de elasticiteit van de rubber dichtingen
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

Hallo

Wel die van mij gebruikt ook veel olie maar ik weet dat dit verdwijnt in het gasklep huis

komt van de klependeksel ontluchting '

maar hij is zeer zuinig kan ik wel zeggen als ik rij langestukken dan rij ik met een volle tank bijna 475km en dan gaat het lampje aan dat ik moet tanken en das niet gek voor een v6 1,8

ik heb er ook een nieuwe klep op gezet van de kleppedeksel die naar het spuitstuk loopt maar dat maakt dus ook niks uit blijft het zelfde kwa olie verbruik voor mijn gevoel te veel...

p.s. ik heb het gas klephuis kompleet er afgehaalt en helemaal zuiver gemaakt ook de klep zelf los gemaakt en deze gepolijst en toen zelf helemaal afgesteld hij loopt nu als een zonnetje.

hoop dat jullie er wat mee kunnen...

groeten zilverbird
Plaats reactie