andere tuning opties!

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Re: andere tuning opties!

Bericht door RichMX-3 »

BruteFrits schreef:
mx-3almere schreef:ook had ik een site gevonden waar ze een speciale inlaatspruitstuk pakking hadden gemaakt die warmte werend was, dus letterlijk de warmte vanuit het motorblok bellemmerd om het inlaatspruitstuk op te warmen. met als gevolg dat je aangezogen lucht koud blijft en 1+1=2 je hebt meer vermogen.

tjah nu is de vraag: weet iemand van jullie er iets van?
ik zou het best wel willen hebben!


Volgens mij niet, maar goed die dingen helpen dus wel.

owja je hebt gelijk :clown: had dat stukje daaronder al niet meer gelezen :oops:
zat met mijn gedachte bij be CAI :mrgreen:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

klint leuk zoon cyclone ding heb me er ook inverdiept en volgens mij is het geld trekkerij ten eerste zitten er kleppen in het inlaat spruitstuk die de werveling al stoppen, plus dat het ook langs je kleppen gaat de cilinder in.
wat naar mijn mening de werveling ook teniet doet.
Door de explosie in de verbrandingskamer wordt alle zuurstof aangezogen en verbrand, dus die werveling wat voor een beter mengsel zou moeten zorgen blijft niks van over.

ik wil eerst wel eens een dynosheet zien voordat ik zoiets zou aan schaffen.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

enige wat ik kan verzinnen is dat door dit systeem de lucht harder naar binnen wordt geperst en dat dat misschien voor iets meer prestatie zorgt ivm verbranding.
maar daar houd het ook mee op dan.
denk dat meer dan 0.5 a 1 pk echt niet haalbaar is door enkel zo'n cyclone filter.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

RichMX-3 schreef:enige wat ik kan verzinnen is dat door dit systeem de lucht harder naar binnen wordt geperst en dat dat misschien voor iets meer prestatie zorgt ivm verbranding.
maar daar houd het ook mee op dan.
denk dat meer dan 0.5 a 1 pk echt niet haalbaar is door enkel zo'n cyclone filter.


hoe zou de lucht naar binnen geperst moeten worden dan???? de toevoer wordt in feite zelf afgeknepen door dat cyclone ding zit materiaal voor dat gat wat de inlaat word genoemd, het zou voor een werveling moeten zorgen die ik niet zie gebeuren
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

Dikkekobus schreef:
RichMX-3 schreef:enige wat ik kan verzinnen is dat door dit systeem de lucht harder naar binnen wordt geperst en dat dat misschien voor iets meer prestatie zorgt ivm verbranding.
maar daar houd het ook mee op dan.
denk dat meer dan 0.5 a 1 pk echt niet haalbaar is door enkel zo'n cyclone filter.


hoe zou de lucht naar binnen geperst moeten worden dan???? de toevoer wordt in feite zelf afgeknepen door dat cyclone ding zit materiaal voor dat gat wat de inlaat word genoemd, het zou voor een werveling moeten zorgen die ik niet zie gebeuren

door de "ventilator" komt er misschien meer druk achter de lucht te zitten waardoor ie dus met hogere snelheid in wordt geblazen.
nogmaals ik weet het ook niet, maar das het enige wat ik kan verzinnen. :angel:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

RichMX-3 schreef:door de "ventilator" komt er misschien meer druk achter de lucht te zitten waardoor ie dus met hogere snelheid in wordt geblazen.
nogmaals ik weet het ook niet, maar das het enige wat ik kan verzinnen. :angel:

Opleiding gehad voor badmeester zekers? :clown: (Is grap hoor)
Als je lucht (gas) wilt verplaatsen kost dat altijd energie. Alles wat in de stroom zit geeft weerstand, en om dan dezelfde stroom te behouden moet je er meer energie in stoppen.
Zeker niet doen zo'n ding. Die mooie verhalen van verkopers zijn gebaseerd op gebakken lucht.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

Fullsize schreef:
RichMX-3 schreef:door de "ventilator" komt er misschien meer druk achter de lucht te zitten waardoor ie dus met hogere snelheid in wordt geblazen.
nogmaals ik weet het ook niet, maar das het enige wat ik kan verzinnen. :angel:

Opleiding gehad voor badmeester zekers? :clown: (Is grap hoor)
Als je lucht (gas) wilt verplaatsen kost dat altijd energie. Alles wat in de stroom zit geeft weerstand, en om dan dezelfde stroom te behouden moet je er meer energie in stoppen.
Zeker niet doen zo'n ding. Die mooie verhalen van verkopers zijn gebaseerd op gebakken lucht.
:mrgreen: haha hoe weet jij dat :clown:
vandaar dat ik al zei, dat ik geen id had maar alleen enig vermoeden zou kunnen hebben :bier:
maar idd gebakken lucht ;)
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

er zit ook geen ventilator in is gewoon een plastic ding met een paar schoepen broodje aap dus
Plaats reactie