Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.
Moderator: Moderators
turbulence
Super-Pilot
Berichten: 5868 Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:
Bericht
door turbulence » 30 jan 2008, 01:16
mikeymx3 schreef: Ik heb de bovenstaaande punten nagekeken, maar heb nog het zelfde probleem. Kan het een bandenprobleem zijn? Hij stuitert/stoot ietjes en dat is vooral te merken in de 2e . 3e en 4e versnelling
ik zie niet in hoe je banden hierin een storende factor kunnen zijn.
maar zijn beetje dezelfde tips die je na kan lopen
* controle luchtfilterslang
* schoonmaken luchtfilterhuis
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
mikeymx3
Co-Pilot
Berichten: 234 Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52
Bericht
door mikeymx3 » 27 mar 2008, 12:53
Het is voor een groot deel al opgelost. Het luchtfilterhuis zat los op het stukje buis, waardoor hij valse lucht aanzoog. Nu is dit vast gemaakt en is het stoten een stuk minder. Moet ook nog een nieuwe luchtfilter,deze is redelijk vies.
M3nace
Pilot
Berichten: 554 Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24
Bericht
door M3nace » 28 mar 2008, 18:03
heb je al wat gespeeld met je stationear...? bij mij doe hij dat ook als de stationear niet helemaal 100% staat... bij het gas los en in duwen
mikeymx3
Co-Pilot
Berichten: 234 Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52
Bericht
door mikeymx3 » 01 apr 2008, 00:29
De stationairschroef bedoel je? nee daar heb ik niets aan veranderd nog, waar zit die?
marcel v6
Super-Pilot
Berichten: 3733 Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:
Bericht
door marcel v6 » 01 apr 2008, 14:13
Op je gasklephuis.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
mikeymx3
Co-Pilot
Berichten: 234 Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52
Bericht
door mikeymx3 » 04 apr 2008, 17:42
marcel v6 schreef: Op je gasklephuis.
Ik kan eens checken of ik iets met de stationairschroef op kan lossen. Dit is het beste bij te stellen als de auto goed warm is , niet?
turbulence
Super-Pilot
Berichten: 5868 Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:
Bericht
door turbulence » 04 apr 2008, 21:34
TPS en stationairschroef opnieuw gewoon afregelen..
zie mx-3.com en dan de manuals over hoe precies te handelen.
auto moet in diagnostic mode staan, dus contact maken in de DIAG box tussen 2 contactjes.
dan allereerst de TPS afstellen en daarna de stationairschroef afstellen en dit allemaal met de motor op bedrijfstemperatuur
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten