Maten Aansluiting Air Intake Buis

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

waar je zowieso op moet letten is dat de VAF wel vlak gemonteerd wordt... dus niet na de bocht zodat ie naar beneden hangt. heb eens op de amerikaanse fora's gelezen dat dit niet goed is voor de luchtmassameter...

zowieso lijkt het me niet bevorderlijk voor die klep die erin zit, als ie naar beneden hangt kan die misschien ook niet goed open
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

Hallo,

Ben ondertussen ook opzoek gegaan naar een mooi alternatief voor de originele slang.. echter.. ik kan nergens een verloopstuk vinden van 76mm naar 89mm (VAF)?? Weet iemand waar ik deze kan krijgen?

Overigens.. wat hebben jullie gedaan met het vacium slangetje? Hebben jullie daar gewoon een kleine filter aan gehangen?
Gebruikersavatar
raymondmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
Locatie: vaals

Bericht door raymondmx-3 »

Raymond schreef:Hallo,

Ben ondertussen ook opzoek gegaan naar een mooi alternatief voor de originele slang.. echter.. ik kan nergens een verloopstuk vinden van 76mm naar 89mm (VAF)?? Weet iemand waar ik deze kan krijgen?

Overigens.. wat hebben jullie gedaan met het vacium slangetje? Hebben jullie daar gewoon een kleine filter aan gehangen?


kijk anders eens bij mijn profiel.
de 1ste 2 foto's zijn van mijn blok, zie je ook de verloop en het kleine filtertje :mrgreen:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

hoeveel mm is eigenlijks de aansluiting op het gasklephuis?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
raymondmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
Locatie: vaals

Bericht door raymondmx-3 »

op het gasklep huis is volgens mij 89mm en op de inlaat volgens mij 76mm.

maar ik pin me daar even niet op vast, dacht dat dit de maat was maar weet het niet voor 100% zeker.
Laatst gewijzigd door raymondmx-3 op 23 mar 2008, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

raymondmx-3 schreef:op het gasklep huis is volgens mij 76mm en op de inlaat volgens mij 89mm.

maar ik pin me daar even niet op vast, dacht dat dit de maat was maar weet het niet voor 100% zeker.


Dit klopt inderdaad... en nu ben ik dus opzoek naar zon verbindingsstuk tussen die buis richting VAF... dus van 76 naar 89???? Iemand?
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

ja... ik zelf heb dat klaargespeeld met een 69 naar 76 interne diameter rubber verloop stuk, ik heb het in goed heet water gegooit en het daarna met veel moeite en gevloek om de vaf heen gekregen en na opnieuw opwarmen ging hij ook om de buis, alles zit er goed ver om zodat er geen flow restrictie optreed. Heb het zo gedaan omdat ik net zo als jij geen groter verloop stuk kon vinden. :bier:

heb geloof ik nog zo'n rubber liggen.
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

van welk merk waren die?
Kan me namelijk voorstellen dat niet elk rubber even makkelijk uitrekt als die warm wordt... Maargoed.. als het bij jou heeft gewerkt, moet het mij ook lukken :lol:.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

heb geen idee van het merk maar zal idd wel niet veel uitmaken, suc6! we horen het wel :bier:
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Volgens mij worden die stukken verkocht als onderdeel van een Viperkit. Heb zelf ook mijn overloopstuk daarvanaf
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie