thermal spacers???

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

MarcX3 schreef:Thermal spacers zijn niet echt plug and play

Ze passen perfect op de plek waar je oude pakkingen zaten maar je inlaatspruitstuk komt namelijk zon 7 mm hoger te zitten dus de andere bevestigingsbeugels zul je waarschijnlijk ook aan moeten passen evenals misschien je aanzuigbuis



Wat ik heb gelezen is dat het geen problemen geeft qua hoogte etc, alleen op een klze kan het problemen geven i.v.m de stabilisatie stang.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Hiwo schreef:
MarcX3 schreef:Thermal spacers zijn niet echt plug and play

Ze passen perfect op de plek waar je oude pakkingen zaten maar je inlaatspruitstuk komt namelijk zon 7 mm hoger te zitten dus de andere bevestigingsbeugels zul je waarschijnlijk ook aan moeten passen evenals misschien je aanzuigbuis



Wat ik heb gelezen is dat het geen problemen geeft qua hoogte etc, alleen op een klze kan het problemen geven i.v.m de stabilisatie stang.


heb t ook niet gehad over de hoogte van je spruit.

Maar de inlaatspruitstuk zit niet alleen vast op de pakkingen maar achteraan zit ook een beugeltje en ik denk dat die aangepast moet worden.

Ik kan nog geen fotos maken aangezien mn spruitstuk nog niet dusdanig klaar is dat alles erop kan.

En je gasklephuis komt iets verder naar buiten toe dus met piping van een CAI bv kan t zijn dat je dat iets aan moet passen.

Voor de rest zit er bij de thermal spacers wel alle bouten en zo dus de kit is zeker niet verkeerd.
Alleen is het voor dagelijks gerbruik niet aan te raden om de koelvloeistofslangen van je gasklephuis an elkaar te verbinden (zit een connector voor bijgesloten) omdat je toerental dan nogal kan gaan schommelen.

@ dikkekobus, bij een nieuwe pakking hoef je geen vloeibare pakking te gebruiken maar voor de zekerheid kan je wel wat smeren op rare knikken en bochten
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

yellow schreef:Als ik de omschrijving goed lees haal je dus je oude pakkingen tussen je gasklephuis en je inlaatspruitstuk weg en zet je de thermal spacer er tussen?

Het zelfde geld voor je inlaatspruitstuk en je motor:
Haal de oude pakingen weg en zet de thermal spacers er voor in de plaats?

Moet er dan nog iets tussen van vloeibaar pakking ofzo?


t hoeft niet maar de thermal spacers bestaan uit 3 pakkingen die op elkaar gestapeld worden, ik doe t iig niet maar kan me voorstellen dat iemand wel vloeibare pakking erop smeert
Driven by a sixpack
jeroentje.nl
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40

Bericht door jeroentje.nl »

beugel kan je makkelijk aan passen... gewoon sleufgat maken... of niet meer vast schroeven (doen wij op geen 1 motor)
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Is dat die zogenaamde "bitchbolt" aan de achterkant?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

jups
is een steun die de intake vast zet op de achterste kop
tyfus ding om vast/los te krijgen als het blok in de auto hangt
heb het zelf er ook niet meer op zitten
kan geen kwaad
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
jeroentje.nl
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40

Bericht door jeroentje.nl »

WhiteFinish schreef:Is dat die zogenaamde "bitchbolt" aan de achterkant?


Die kende ik nog niet maar het lijkt me een prima naam voor dat kreng :)
Gebruikersavatar
arrien
New member
New member
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2007, 20:16
Locatie: veenendaal

Bericht door arrien »

Oke, het is wel geen mx-3, maar hier staan foto,s van 323F v6 met spacers die gemonteerd worden. http://www.mijnalbum.nl/Album=GNEV36HF
Groeten arrien
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

jeroentje.nl schreef:dit werkt zeker.... kijk maar naar de dyno enz.
Bij mikee scheelde het ook best wel wat.
Normaal kan je je hand niet op het inlaatspruitstuk houden.
Na de spacer wel.


Klop idd, ik kan gewoon een hand op het inlaatspruitstuk houden.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

MarcX3 schreef:
Hiwo schreef:
MarcX3 schreef:Thermal spacers zijn niet echt plug and play

Ze passen perfect op de plek waar je oude pakkingen zaten maar je inlaatspruitstuk komt namelijk zon 7 mm hoger te zitten dus de andere bevestigingsbeugels zul je waarschijnlijk ook aan moeten passen evenals misschien je aanzuigbuis



Wat ik heb gelezen is dat het geen problemen geeft qua hoogte etc, alleen op een klze kan het problemen geven i.v.m de stabilisatie stang.


heb t ook niet gehad over de hoogte van je spruit.

Maar de inlaatspruitstuk zit niet alleen vast op de pakkingen maar achteraan zit ook een beugeltje en ik denk dat die aangepast moet worden.

Ik kan nog geen fotos maken aangezien mn spruitstuk nog niet dusdanig klaar is dat alles erop kan.

En je gasklephuis komt iets verder naar buiten toe dus met piping van een CAI bv kan t zijn dat je dat iets aan moet passen.

Voor de rest zit er bij de thermal spacers wel alle bouten en zo dus de kit is zeker niet verkeerd.
Alleen is het voor dagelijks gerbruik niet aan te raden om de koelvloeistofslangen van je gasklephuis an elkaar te verbinden (zit een connector voor bijgesloten) omdat je toerental dan nogal kan gaan schommelen.

@ dikkekobus, bij een nieuwe pakking hoef je geen vloeibare pakking te gebruiken maar voor de zekerheid kan je wel wat smeren op rare knikken en bochten


ik heb ook nooit gezecht, gevraagt of ik vloeibare pakking moest gebruiken, volgens mij was dit iemand anders
Plaats reactie