Raam Streamer

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

kijk dat ziet er ook erg strak uit met zwarte ondergrond ! :bier:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Vincent
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 dec 2007, 13:22
Locatie: Helenaveen (N-BR)
Contacteer:

Bericht door Vincent »

heb de sticker binnen!!! de tuning en design mazdamx-3.nl in zilvere letters. maar kan m nog niet opplakke want moet minimaal 10 graden zijn :S iemand nog tips voor het aanbrengen van de sticker op de voorruit.??

ps als ie er op zit laat ik wel wat fotos zien.
Gebruikersavatar
Maestro
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:14
Locatie: Maasbommel
Contacteer:

Bericht door Maestro »

Uitgebreide beschrijving is te downloaden op de stickerland site.
Gebruik je achteruitkijkspiegel als middelpunt.

succes,
Maik
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

ik heb mijn sticker ook geplakt bij minder dan 10 graden.
kouder dan 5 graden zou ik niet plakken maar het is gewoon best te doen (uit eigen ervaring sprekend)
bij stickerland is idd een how-to te downloaden.
maar het is echt heel simpel hoor.

voorruit nat maken met een plantenspuit met een 1 of 2 drupjes dreft zodat ie vetvrij wordt.
raam afnemen en opnieuw het raam in spuiten met het water en drupje dreft ofzo.
folie van de sticker halen (kleefzijde) en dees neerleggen op de plek waar die ongeveer moet komen.
dan kan je de sticker naar links/rechts of boven/beneden schuiven.
neem afstand van de auto en kijk of die mooi zit (in het midden) en naar je zin uiteraard.
dan wrijf je met het plastic spaantje (meestal bijgeleverd) de luchtbelletjes eronder vandaan.
en laat je de sticker met rust (gewoon iets van een dag of nacht).
en klaar is kees.
(het afwasmiddel door het water heeft 2 redenen, 1 je ruit wordt vetvrij want anders hecht de sticker niet. 2 je kan de sticker makkelijk verschuiven over je raam, met alleen water gaat het ook, maar een stuk moeilijker)

BELANGRIJK: ga niet rijden na het plakken, de sticker kan verschuiven door de wind, er kan vuil onder kruipen, lucht onder komen of als het gaat regenen kan je je ruitenwissers niet gebruiken omdat de lijm nog niet droog is.

vergeet niet de volgende dag je raam buiten schoon te maken aangezien je waarschijnlijk iets van dreft ofzo hebt gebruikt.
mocht het gaan regenen krijg je een groot schuimbad op je raam (spreek uit eigen ervaring) :oops: en dat wil je echt niet.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Carthago
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 166
Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:56
Locatie: Deventer

Bericht door Carthago »

RichMX-3 schreef:ik heb mijn sticker ook geplakt bij minder dan 10 graden.
kouder dan 5 graden zou ik niet plakken maar het is gewoon best te doen (uit eigen ervaring sprekend)
bij stickerland is idd een how-to te downloaden.
maar het is echt heel simpel hoor.

voorruit nat maken met een plantenspuit met een 1 of 2 drupjes dreft zodat ie vetvrij wordt.
raam afnemen en opnieuw het raam in spuiten met het water en drupje dreft ofzo.
folie van de sticker halen (kleefzijde) en dees neerleggen op de plek waar die ongeveer moet komen.
dan kan je de sticker naar links/rechts of boven/beneden schuiven.
neem afstand van de auto en kijk of die mooi zit (in het midden) en naar je zin uiteraard.
dan wrijf je met het plastic spaantje (meestal bijgeleverd) de luchtbelletjes eronder vandaan.
en laat je de sticker met rust (gewoon iets van een dag of nacht).
en klaar is kees.
(het afwasmiddel door het water heeft 2 redenen, 1 je ruit wordt vetvrij want anders hecht de sticker niet. 2 je kan de sticker makkelijk verschuiven over je raam, met alleen water gaat het ook, maar een stuk moeilijker)

BELANGRIJK: ga niet rijden na het plakken, de sticker kan verschuiven door de wind, er kan vuil onder kruipen, lucht onder komen of als het gaat regenen kan je je ruitenwissers niet gebruiken omdat de lijm nog niet droog is.

vergeet niet de volgende dag je raam buiten schoon te maken aangezien je waarschijnlijk iets van dreft ofzo hebt gebruikt.
mocht het gaan regenen krijg je een groot schuimbad op je raam (spreek uit eigen ervaring) :oops: en dat wil je echt niet.


Idd ik heb ook onder 10 graden geplakt, d8 dat het iets van 4 a 5 graden was toen. Ik heb hem alleen droog geplakt. Dus alleen dat het raam goed schoon en vetvrij gemaakt, daarna droog gemaakt en dan geplakt. Nadeel is dat je hem niet meer kan verschuiven dan, het voordeel is dat hij beter plakt. Het recht plakken is niet zo'n uitdaging dus d8 plak gewoon droog.
1998 mx3 2.5i v6 KLZE
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

idd droog plakken is de sticker sneller vast.
eerst moet anders het water verdampen en dan gaat de lijm pas hechten.
vandaar dat ik zo zei laat de auto gewoon een dag of nacht staan ;)
maar het kan allebei :bier:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Vincent
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 dec 2007, 13:22
Locatie: Helenaveen (N-BR)
Contacteer:

Bericht door Vincent »

iedereen bedankt. ik ga m nu nog niet plakke want er is veel kans op regen en moet nog rijden duss doe het wel een keer als ik wat dagen vrij heb.

bedankt.
Gebruikersavatar
Maestro
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:14
Locatie: Maasbommel
Contacteer:

Bericht door Maestro »

Ik heb bij stickerland in Oss laten plakken: dat is dichtbij voor mij en je krijgt dan garantie.
Gebruikersavatar
Vincent
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 dec 2007, 13:22
Locatie: Helenaveen (N-BR)
Contacteer:

Bericht door Vincent »

DE STICKER ZIT ER OP!!!! Hij is echt vet geworden. moet alleen nog ff fotos maken en dan zet ik ze er zo snel mogelijk op. jullie zien het nog wel.

grs vince
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

Even een oud topic weer omhoog gooie :mrgreen: Ben gister naar stickerland geweest en mn raam streamer laten plakken , ziet er vet uit :) Straks ff de auto poetsen en dan maak ik wel wat fotos..

Grtz
Plaats reactie