Ervaringen met "Plasma plug" bougies?
Moderator: Moderators
Ervaringen met "Plasma plug" bougies?
Plasma plug bougies bij http://www.limpex-sport.nl
heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vind ze wel heel apart.
Ben namelijk aant twijfelen tussen deze en de Iridium Power Bougies van jeroentje.
heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vind ze wel heel apart.
Ben namelijk aant twijfelen tussen deze en de Iridium Power Bougies van jeroentje.
heb vandaag bericht gekregen van ze.
heb nog een mailtje terug gestuurt om te vragen of ze wel of niet geschikt zijn voor de 1.8 v6 en de klze/klde series.
zodat iedereen er wat aan heeft.
hier alvast nog wat info over de ngk / plasma bougies.
De plasma plug geeft een vlamfront, die vele malen groter is dan de vonk van een conventionele bougie. Hierdoor wordt het mengsel over een veel groter oppervlak ontstoken, waardoor veel meer brandstof wordt verbrand.
Het gevolg is vooral, dat een auto een stuk zuiniger wordt. Qua werking merk je, dat hij mooier loopt, beter optrekt, maar vooral, dat als je auto zwaar wordt belast met gewicht, dat hij veel sterker blijft, dan voorheen met de std bougies.
De speciale NGK’s geven, doordat de elektrodes van een ander materiaal zijn, een veel fellere vonk, dan die van een standaard bougie.
Het gevolg is, dat het mengsel explosiever ontbrandt, waardoor de acceleratie veel sterker wordt. Ook de NGK geeft een brandstofbesparing, alleen is deze wat minder, daar de vonk vele malen kleiner is, dan de vlamfront van de plasma plug.
Zoek je alleen besparing, dan moet je de plasma nemen, wil je ook een wat fellere auto, dan de NGK’s.
heb nog een mailtje terug gestuurt om te vragen of ze wel of niet geschikt zijn voor de 1.8 v6 en de klze/klde series.
zodat iedereen er wat aan heeft.
hier alvast nog wat info over de ngk / plasma bougies.
De plasma plug geeft een vlamfront, die vele malen groter is dan de vonk van een conventionele bougie. Hierdoor wordt het mengsel over een veel groter oppervlak ontstoken, waardoor veel meer brandstof wordt verbrand.
Het gevolg is vooral, dat een auto een stuk zuiniger wordt. Qua werking merk je, dat hij mooier loopt, beter optrekt, maar vooral, dat als je auto zwaar wordt belast met gewicht, dat hij veel sterker blijft, dan voorheen met de std bougies.
De speciale NGK’s geven, doordat de elektrodes van een ander materiaal zijn, een veel fellere vonk, dan die van een standaard bougie.
Het gevolg is, dat het mengsel explosiever ontbrandt, waardoor de acceleratie veel sterker wordt. Ook de NGK geeft een brandstofbesparing, alleen is deze wat minder, daar de vonk vele malen kleiner is, dan de vlamfront van de plasma plug.
Zoek je alleen besparing, dan moet je de plasma nemen, wil je ook een wat fellere auto, dan de NGK’s.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
kreeg net alweer een mailtje terug over het feit dat plasma bougies wel/niet zouden werken en toen kreeg ik dit.
ik had dus gestuurd dat ik gehoord had dat de plasma's niet zouden werken :
Dat klopt aan één kant ,
Het kan wel eventueel, maar omdat de elektrode afstand van de bougies de MX series allemaal op 1.1 mm staan, zou de Plasma niet diep genoeg in het mengsel steken.
Maar omdat de ontstekingsfront van de plasma vele malen groter is, zou dit nadeel weer opgeheven worden.
dus ik denk dat je kan samenvatten,
NGK bougies voor meer "power" (verbranding).
Plasma bougies voor zuiniger gebruik.
ik had dus gestuurd dat ik gehoord had dat de plasma's niet zouden werken :
Dat klopt aan één kant ,
Het kan wel eventueel, maar omdat de elektrode afstand van de bougies de MX series allemaal op 1.1 mm staan, zou de Plasma niet diep genoeg in het mengsel steken.
Maar omdat de ontstekingsfront van de plasma vele malen groter is, zou dit nadeel weer opgeheven worden.
dus ik denk dat je kan samenvatten,
NGK bougies voor meer "power" (verbranding).
Plasma bougies voor zuiniger gebruik.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
- Dennis_MX3
- Co-Pilot
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
- Locatie: Enschede
tja, broodje aap lijkt me niet van toepassing hier.
het bedrijf zegt alleen dat ie iets minder ver rijkt ivm de kortere kop, aangezien de normale bougies zo'n puntje (elektrode) erop hebben.
het feit is doordat deze (plasma) rondom vlamt er toch de mogelijkheid bestaat dat de ontsteking wel gewoon goed gaat.
hij beaamt in principe wat jasper (mx3freak) al zei, alleen licht ie even toe dat het in principe wel mogelijk zou kunnen zijn.
het bedrijf zegt alleen dat ie iets minder ver rijkt ivm de kortere kop, aangezien de normale bougies zo'n puntje (elektrode) erop hebben.
het feit is doordat deze (plasma) rondom vlamt er toch de mogelijkheid bestaat dat de ontsteking wel gewoon goed gaat.
hij beaamt in principe wat jasper (mx3freak) al zei, alleen licht ie even toe dat het in principe wel mogelijk zou kunnen zijn.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>