17 inch velgen: rijcomfort gaat achteruit?

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Plaats reactie
skielder
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 290
Lid geworden op: 01 dec 2003, 18:15
Locatie: den helder

17 inch velgen: rijcomfort gaat achteruit?

Bericht door skielder »

als mijn budget het van de zomer een keer wil toelaten, wil ik dus nog steeds 17 inch velgies aanschaffen..

maar nu lees ik wel eens, dat mensen die 17 inch velgen onder hun auto hebben, hun auto slechter vinden rijden..

sommige vinden het zo slecht, dat ze de standaard velgen er weer op hadden gedaan..

het ziet er alleen mooier uit en je hebt een wat betere wegligging..

wat is jullie mening hierover?

je km-teller klopt toch niet meer als je grotere velgen neemt, of is dat verschil te klein om te merken?
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Nou ik vind het rij-comfort met 17" nog prima te doen,
Overgens passen er zelfs 18" velgen onder de mx, maar goed...
Uiteraard zal je niet opeens meer vering krijgen hooguit minder, maar ja wat wil je zelf...

En de km-teller wijkt niet af bij het monteren van grotere velgen, want de band word weer platter zodat de omtrek van je wiel gelijk blijft..
Qinx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 dec 2003, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Qinx »

Het comfort zal inderdaad fanemen. Dat hoort bij het sportief rijden: wegligging is meestal belangrijker. Helaas rijden we niet allemaal op circuit, dus blijft comfort belangrijk. HOE belangrijk ligt helemaal aan je persoonlijke voorkeur.

Marcel_mx3 schreef:En de km-teller wijkt niet af bij het monteren van grotere velgen, want de band word weer platter zodat de omtrek van je wiel gelijk blijft..


Iets genuanceerder: de afmeting HOEFT niet af te wijken, maar het kàn wel. Op http://home.wanadoo.nl/j.bulters/tellerafwijking.html kun je de afwijking berekenen door je nieuwe bandenmaat en de originele bandenmaat in te vullen.
Plaats reactie