motorblok revisie v6
Moderator: Moderators
-
- Pilot
Stylo Kicking schreef:pfoeh... Respect hoor! ik ben bij mij ook lekker voor de makkelijkere en
goedkopere oplossing gegaan, ander blok erin.. Maarja dit is natuurlijk
ook heel leuk om te doen! leuk project, ben zeker benieuwd naar de
volgende foto's!
Jij hebt geluk gehad dat ik het blok een jaartje eerder al gereviseerd heb. Wel niet zo uitgebreid als dit project, waarvoor respect.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
- Stylo Kicking
- Co-Pilot
Stylo Kicking schreef:omdat hij de moeite en geld in steekt om het blok weer van nul af aan op
te bouwen. Zoals gezegt de meeste besparen zich het werk en de
bijkomende kosten en kopen weer een goed blok of zetten er meteen een
2.5 in. Dit is heel wat anders dan de gewone slijtagedelen vervangen.
dat is ook mijn planning nog ff zuinig doen met het blokkie wat ik nu heb en wel gewoon netjes op tijd je olie etc. vervangen en ondertussen lekker potten voor een 2.5V6 of misschien iets anders leuks wat ook in de mx past

- mx-3almere
- New member
Nu dat ik weer een behoorlijke vordering heb gemaakt.
heb ik ook genoeg om weer een goede update te maken! dus bij deze dan
de vorige keer was ik gebleven bij het inslijpen van de kleppen. ik ben blij te vertellen dat het allemaal goed is gegaan ermee en dat ik inmiddels het motorblok al bijna helemaal in elkaar heb zitten.
nadat ik de motor/ kleppentiming had afgesteld kwam ben ik begonnen aan me kleppendeksels, deze wou ik graag rood hebben. dus was ik de sjaak om de hele mikmak spuitklaar te maken. ik heb voor de kleppendeksels een hittebestendige verf (300۫۫c) & blanke lak(650۫۫c) gebruikt.
moet eerlijk zeggen dat ik erg tevreden ben met het resultaat!

nadat ik dat probleem had opgelust heb ik een hoop uurtjes geïnvesteerd in het schoonmaken en pollijsten van me inlaatspruitstuk.
zo heb ik onder andere de randen die op het spruitstuk zitten van de gietvorm weg gehaald en glad geschuurd.

en een paar uurtjes later...

achteraf was het de moeite dubbel en dwars waard!
ik ben nu begonnen aan me versnellingsbak.
het einde begint inzicht te komen, al moet er nog n hoop gebeuren
iig houd ik jullie natuurlijk op de hoogte
heb ik ook genoeg om weer een goede update te maken! dus bij deze dan

de vorige keer was ik gebleven bij het inslijpen van de kleppen. ik ben blij te vertellen dat het allemaal goed is gegaan ermee en dat ik inmiddels het motorblok al bijna helemaal in elkaar heb zitten.

nadat ik de motor/ kleppentiming had afgesteld kwam ben ik begonnen aan me kleppendeksels, deze wou ik graag rood hebben. dus was ik de sjaak om de hele mikmak spuitklaar te maken. ik heb voor de kleppendeksels een hittebestendige verf (300۫۫c) & blanke lak(650۫۫c) gebruikt.
moet eerlijk zeggen dat ik erg tevreden ben met het resultaat!

nadat ik dat probleem had opgelust heb ik een hoop uurtjes geïnvesteerd in het schoonmaken en pollijsten van me inlaatspruitstuk.
zo heb ik onder andere de randen die op het spruitstuk zitten van de gietvorm weg gehaald en glad geschuurd.

en een paar uurtjes later...

achteraf was het de moeite dubbel en dwars waard!

het einde begint inzicht te komen, al moet er nog n hoop gebeuren

iig houd ik jullie natuurlijk op de hoogte

- BlackSheep
- Super-Pilot
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- mx-3almere
- New member
nee man veeeeeeeeel makelijker !!!
je spuit hem helemaal rood (of zwart ofzo) en daarna pak je een zeer vijn schuurpapier en schuur je de letters (die hoger liggen op de deksel zelf) gewoon af. als je tevreden bent met het resultaat spuit je de hele boel over met blanke lak om alles (ook de mazda letters) te beschermen en te laten glimmen
je spuit hem helemaal rood (of zwart ofzo) en daarna pak je een zeer vijn schuurpapier en schuur je de letters (die hoger liggen op de deksel zelf) gewoon af. als je tevreden bent met het resultaat spuit je de hele boel over met blanke lak om alles (ook de mazda letters) te beschermen en te laten glimmen

- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer: