TEN einde raad !! .. onsteking probleem
Moderator: Moderators
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
EGR heeft altijd op de europese modellen gezetten om te voldoen aan de europese richtlijnen ivm de uitstoot van de auto..
in japan waren ze hier nog niet niet echt mee bezig, daardoor hebben J-spec blokken dit dus niet, aangezien ze daar geen uitstootregel hadden.
kortste klap is eens een foto te maken van de intake.
schrijf de code op die op het gasklephuis staat, schrijf de code op die op de ECU staat en de code van de luchtmassameter.
maar beste en meest betrouwbare manier is ook om even te kijken welke codes er op de nokkenassen staat ( maar dan moet je kleppendeksel er even af)
in japan waren ze hier nog niet niet echt mee bezig, daardoor hebben J-spec blokken dit dus niet, aangezien ze daar geen uitstootregel hadden.
kortste klap is eens een foto te maken van de intake.
schrijf de code op die op het gasklephuis staat, schrijf de code op die op de ECU staat en de code van de luchtmassameter.
maar beste en meest betrouwbare manier is ook om even te kijken welke codes er op de nokkenassen staat ( maar dan moet je kleppendeksel er even af)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
-
- New member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:11
turbulence schreef:EGR heeft altijd op de europese modellen gezetten om te voldoen aan de europese richtlijnen ivm de uitstoot van de auto..
in japan waren ze hier nog niet niet echt mee bezig, daardoor hebben J-spec blokken dit dus niet, aangezien ze daar geen uitstootregel hadden.
kortste klap is eens een foto te maken van de intake.
schrijf de code op die op het gasklephuis staat, schrijf de code op die op de ECU staat en de code van de luchtmassameter.
maar beste en meest betrouwbare manier is ook om even te kijken welke codes er op de nokkenassen staat ( maar dan moet je kleppendeksel er even af)
die is er al af .. de voorste althans .. en dat zal genoeg zijn .. ik zal morgen effe deze gegevens effe posten ..
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
ow, dan is het zeker makkelijk en snel te vinden..
op de nokkenas zit een code ingestempeld dus adhv die code kun je vaak ook terug koppelen wat voor motor het is:
op de nokkenas zit een code ingestempeld dus adhv die code kun je vaak ook terug koppelen wat voor motor het is:
KL01 is KLDE, dus 2.5L v6 uit mx6/probe
KL31 of KL01 is KLZE dus 2.5L v6 Jspec
KF is KF(ZE) dus 2L v6
k8 is k8 dus 1.8 v6 uit de mx3
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
-
- New member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:11
this gewoon een k8 .. op de nokken as stond k801....
en op de kop k8 ...
maar rare is dat hij niet goed wil lopen .. en dat terwijl alles op zen merkteken staat, ik blijf bij de ontsteking denken ..
mya .. ik ben stiekem een beetje aan het kijken naar een 2.5 .. dan ben ik in 1 x van dit gelul af... maar blijft wel raar deze motor hoort ook normaal te kunnen lopen
en op de kop k8 ...
maar rare is dat hij niet goed wil lopen .. en dat terwijl alles op zen merkteken staat, ik blijf bij de ontsteking denken ..
mya .. ik ben stiekem een beetje aan het kijken naar een 2.5 .. dan ben ik in 1 x van dit gelul af... maar blijft wel raar deze motor hoort ook normaal te kunnen lopen
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
het is dan inderdaad 100% een k8. beetje jammer dat je op die manier bedonderd bent maar goed.
waar het probleem nu zit is echt trial and error.
je kunt gaan zoeken naar waar de fout zit alhoewel ik eens zou kijken wat er nu precies op de VAF en ECU staat.
om even op je PB terug te komen:
je hebt dus inderdaad de KL-05 ecu nodig om de KLDE aan het werk te krijgen.
ik denk ook dat hier het probleem zit aangezien de VRIS punten heel anders zijn bij de k8 tov de kl motor en dat je daardoor een slechte loop krijgt. aangezien hij werkt naar de inspuitmomenten/VRIS openingmomenten van de KLDE ( je hebt immers de KLDE ecu erin) maar rijdt met de k8 motor...
denk dat alle problemen overzijn als je de K801 ecu en de JE-50 VAF gebruikt ipv die voor de klde
maar je hebt inderdaad de juiste ecu al te pakken, check alleen nog wel even de code op je eigen VAF.
waar het probleem nu zit is echt trial and error.
je kunt gaan zoeken naar waar de fout zit alhoewel ik eens zou kijken wat er nu precies op de VAF en ECU staat.
om even op je PB terug te komen:
onderdelen_verkoper schreef:heyz,
ik kan een KLDE kopen .. uit een 626 inclusief bak en ontsteking .. behalve de ecu ..
weet jij of mijn eigen ecu volstaat van een mx3 uit 93 ... die beste man meent dat ik de goede ecu er al in heb .. hij heeft het over:
ecu kl do 5
maar weet jij hier iets over .. of ik nog een andere ecu moet hebben .. of als hij zo ook gaat draaien..
je hebt dus inderdaad de KL-05 ecu nodig om de KLDE aan het werk te krijgen.
ik denk ook dat hier het probleem zit aangezien de VRIS punten heel anders zijn bij de k8 tov de kl motor en dat je daardoor een slechte loop krijgt. aangezien hij werkt naar de inspuitmomenten/VRIS openingmomenten van de KLDE ( je hebt immers de KLDE ecu erin) maar rijdt met de k8 motor...
denk dat alle problemen overzijn als je de K801 ecu en de JE-50 VAF gebruikt ipv die voor de klde
maar je hebt inderdaad de juiste ecu al te pakken, check alleen nog wel even de code op je eigen VAF.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
-
- New member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:11
Maar de standaard ecu die er dus in een standaard mx3 zit .. is dus die ecu waar we het net over hadden ?
of zit er standaard dus een k8 ecu in of heeft die dezelfde code.
want ik heb geloof ik gewoon de computer die erbij hoort te zitten .. bij een standaard motor... het enigste wat ander is is geen EGR...
mijn vraag eigenlijk stel dat ik idem die 2.5 KLDE op haal .. waar ga ik nog meer tegen aanlopen
of zit er standaard dus een k8 ecu in of heeft die dezelfde code.
want ik heb geloof ik gewoon de computer die erbij hoort te zitten .. bij een standaard motor... het enigste wat ander is is geen EGR...
mijn vraag eigenlijk stel dat ik idem die 2.5 KLDE op haal .. waar ga ik nog meer tegen aanlopen
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Zolang je een aantal onderdelen hebt moet ie gaan lopen
- blok
- juiste ontsteking bij het blok
- ecu
- vaf (luchtmassameter)
Buiten dit natuurlijk de normale dingen maar hier zou ik gewoon mee moeten lopen.
- blok
- juiste ontsteking bij het blok
- ecu
- vaf (luchtmassameter)
Buiten dit natuurlijk de normale dingen maar hier zou ik gewoon mee moeten lopen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
onderdelen_verkoper schreef:Maar de standaard ecu die er dus in een standaard mx3 zit .. is dus die ecu waar we het net over hadden ?
of zit er standaard dus een k8 ecu in of heeft die dezelfde code.
want ik heb geloof ik gewoon de computer die erbij hoort te zitten .. bij een standaard motor... het enigste wat ander is is geen EGR...
mijn vraag eigenlijk stel dat ik idem die 2.5 KLDE op haal .. waar ga ik nog meer tegen aanlopen
nee..
1.8V6 =k801 ecu icm JE50 VAF
2.5V6= kl05 ecu icm KL-02 VAF
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
-
- New member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:11