Overstappen naar MX3

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

tweaker2001
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:14
Locatie: Amsterdam

Overstappen naar MX3

Bericht door tweaker2001 »

Hallo allen, mag ik jullie allereerst complimenteren met dit gezellige en zeer informatieve forum?
Mijn naam is Rob en ben me aan het inlezen over deze sportieve auto met als doel een leuke 2e hands op de kop te tikken. Dankzij de kooptips in de FAQ en andere onderwerpen heb ik een beetje een beeld waar ik op moet letten. :mrgreen: Normaal gebruik ik voor mn woon-werkverkeer mijn trouwe Honda motor om lekker snel op te schieten in de files, maar voor afspraken ed buiten de spits gebruikte ik tot heden een Fiësta. De laatste tijd gebruikte ik die best veel (rugklachten) en ondanks dat de 1.4 Fiësta best lekker reed begon t verschil tussen mijn sportieve Fireblade en de gezapige Ford met te irriteren.. (jaja motor is altijd vlotter ;) ) Kortom, ik wil nu iets sportiefs op 4 wielen :clown: Met de topics hier heb ik leuke ideeen opgedaan voor verbeteren/vervangen van onderdelen, dus ik heb er binnenkort misschien een nieuwe dure hobby bij (de ford was lekker goedkoop in onderhoud). hehe morgen al kijken naar een zwarte MX...
Gebruikersavatar
Carthago
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 166
Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:56
Locatie: Deventer

Bericht door Carthago »

Welkom hier!

Goede keuze om te gaan kijken naar een mx3! Naar wat voor een mx3 ben je opzoek? 1.6/1.8 v6? facelift of ervoor?

Veel plezier hier iig!
1998 mx3 2.5i v6 KLZE
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

welcome..

zoals je aangeeft, er is een boel info al wel te vinden hier, en mocht je iets niet kunnen vinden stel gewoon je vraag, er is altijd wel iemand die je verder kan helpen ;)

maar zwart is zeker de mooiste kleur voor de mx, goeie keuze :clown: :mrgreen: :bier:

veel succes met de evt aanschaf en wel even laten weten als ie gekocht is he!
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
tweaker2001
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door tweaker2001 »

Haha I wonder what color your MX has, Turbulence... :mrgreen: Als t de zwarte wordt (1.8 uit '92 btw) gaat ie mooi bij mijn Fireblade passen :clown: Bovendien was mijn Fiesta rood, dus een andere kleur is ook prettig.
Dank voor t welkom heren, en ik zal zeker laten weten wanneer ik er een gescoord heb. En ongetwijfeld zullen dan mijn vragen losbarsten.. Ben zeer geinteresseerd in het hele chip/ecu gebeuren, al dan niet verlagen van de auto (heb de search gebruikt, maar nog geen how-to kunnen vinden over de (de-)montage van (vervangings)schokbrekers) enz. enz., maar eerst maar kijken of ik een goede koop kan doen, hè?
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Welkom bij de club.
Ik hoop voor je dat je snel een mooie MX3 vindt. :bier:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

tweaker2001 schreef:Haha I wonder what color your MX has, Turbulence... :mrgreen:


haha, de mooiste kleur voor de mx inderdaad 8)

maar goed, je moet gewoon goed kijken naar de kleine dingetjes...

vaak als je er een beetje oog voor hebt zie je gauw of ie schade gehad heeft of niet...

en aub wordt niet direct TE verliefd waardoor je overhaastte beslissingen neemt.. ik heb bij 3 mxjes gekeken voordat ik echt eentje vond die mij aanstond.

je kunt wel plompverloren een mxje kopen omdat je zo hotel te botel was, maar als er dan naderhand een boel gedonder mee is kun je jezelf wel voor je kop slaan!
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

...en je kan ook altijd ff hier op het forum vragen of iemand tijd/zin heeft om even mee te gaan kijken. ;)
tweaker2001
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door tweaker2001 »

LeonPG schreef:...en je kan ook altijd ff hier op het forum vragen of iemand tijd/zin heeft om even mee te gaan kijken. ;)

Hmm dat zal voor vandaag wat kort dag worden want ik heb voor vanmiddag afgesproken, maar wellicht een idee als deze t niet wordt.

@Turbulence: Ik weet t, liefde op t eerste gezicht is soms bedriegelijk, ik heb bijv. voor ik deze motor kocht ook eerst 3 fietsjes bekeken, waarvan eentje krom bleek, maar er erg goed uitzag, maar mijn huidige zwarte was de 4e en had echt een wow-moment toen die uit het schuurtje gerold werd. De verkoper had geen foto op marktplaats gezet dus was de eerste blik.
Geen moment spijt van gehad. En wie weet, heb ik vanavond goed nieuws. I'll keep you posted.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

LeonPG schreef:...en je kan ook altijd ff hier op het forum vragen of iemand tijd/zin heeft om even mee te gaan kijken. ;)


Zeer goed opmerking !

Wilde zelf ook de 1ste mx kopen die ik tegenkwam. Bleek wel voor meer dan 2500 euro reparatiekosten aan te zitten (ben blij dat ik het niet gedaan heb)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
tweaker2001
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door tweaker2001 »

Heb de wagen bezichtigd, en denk idd niet dat ik deze ga kopen. Het meisje van wie deze MX is, wist een heleboel vragen niet te beantwoorden, ze wist niet zoveel van auto's af enzo..

Interieur was half leer, half stof, was verder in orde, geen scheuren of zo.
Exterieur was een ander verhaal. Zat op t rechterportier een flink spoor, waarschijnlijk parkeerschade, verstopt onder het vuil, maar hoe t kwam wist ze niet. (??!!) Op t linkerportier zat bij de de raamstijl boven het slot een boel roestblaasjes en een flinke deuk, alsof iemand er een hamer ingeslagen had. Hoe dat er ingekomen was wist ze ook niet te vertellen.
Ik had ook t idee dat er aanslag aan de binnenkant vd koplampen zat, kon t niet wegpoetsen iig, ook die waren vies. Wel was de rechterkoplamp net vervangen deelde zij mede. Verder zaten er goudkleurige vlekken op de velgen (roest?). Ook zaten er boven het portier van de bestuurderskant 2 deukjes in de dakstijl.
De centrale deurvergendeling werkte niet en tijdens de proefrit had ik een vreemd gevoel bij de koppeling.
Die greep pas heel laat aan in zijn één. Pas op t laatste stukje bij het loslaten greep ie aan, ook in zijn twee en dat is volgens mij toch een teken dat die versleten is, of niet? En die uitlaat, eentje met 3 pijpjes, wat een herrie, klinkt volgens mij eventjes leuk, maar als je 100 km hebt gereden ben je het hartstikke zat denk ik. Auto trok een beetje naar rechts wanneer je t stuur losliet. De motor zelf was wel lekker stil met de motorkap open. Niet de in de faq genoemde tik van de schotels.

Nou vind ik een krasje niet zo erg, dat valt zelf weg te werken, en die cv waarschijnlijk ook wel. En die lampen zijn door de keuring gekomen, ook dat lijkt me niet zo'n punt. Velgen, allez , aftermarket er op ook geen probleem, maar die koppeling gaat misschien veel extra kosten, dus deze jongen gaat morgen dat meisje bellen dat ie toch ff verder gaat kijken, tenzij jullie misschien wat commentaar heeft op genoemde punten (zoals de koppeling)?
Oh ja, heb voor die plekken 200 euri vd vraagprijs van 2000 euri afgehaald, betreft een '92 1.8 versie met half leder interieur. Alvast bedankt voor jullie reakties.
Gesloten