Uitlaat overleden!!!!!!!!!!! Help

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Janikoe
New member
New member
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2006, 18:22
Locatie: rotterdam

Uitlaat overleden!!!!!!!!!!! Help

Bericht door Janikoe »

Gisteren is mijn uitlaat overleden.

vandaag naar de garage geweest bleek me uitlaat op twee punten te zijn gebroken, iets voor de pot en dan dat stukwat in verbinding staat met de pot. pot was een (remus sport)

Vandaag de tering zooi laten vervangen, nu zit er een standaard uitlaat onder, maar tot mijn verbazing klinkt het echt voor geen meter en me vermogen is ook flink afgenomen. klinkt als bob bob bob bob dus kut geluid!!!!!!!!!

Wat kan het zijn? heb echt de balle vestand van dit soort zaken, is het door nieuwigheid dat mijn auto moet wennen aan deze originele uitlaat of is het iets anders.

Ik wil wel graag een goede pot halen maar weet ook echt niet wat er onder kan en wat meer vermogen geeft.

Die vent bij de garage zei van het is alleen voor de sier maar vandaag ff getest ik kom net boven de 170 met veel moeite toen ik de remus sport had zitten ging hij makkelijk over de 200 dus het maakt wel veel verschil uit. Ook met optrekken maakt meer kut geluid dan dat ik voor uit kom.

Dus ja drop ff wat advies, want ik weet het ff niet meer.

Mijn stationair toerental liep altijd lekker maar nu met de originele uitlaat niet meer lijkt wel of i een beetje stottert/happert in iedergeval veel minder vermogen, dus zwaar balen.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

in principe zal een open uitlaat (sportuitlaat) iets minder tegendruk geven in je uitlaatlijn waardoor de motor normaal iets makkelijker kan ''uitademen''

echter is de vraag, wat voor uitlaat is er nu opgekomen? als deze zoveel tegendruk geeft dat de motor zijn gassen niet vrij kwijt kan dan kan dit een oorzaak zijn dat ie slecht loopt..

evt een lek op een andere plek of een slechte verbinding in de uitlaatlijn kan er ook voor zorgen dat ie niet fris meer loopt plus dat je dan soms een kloppend geluidje uit je uitlaat krijgt
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Waarschijnlijk hebben ze er en imitatiedemper erop gezet. Dat geeft inderdaad een vreemd geluid. En heeft ook niet de juiste doorstroming waardoor je vermogen kan verliezen.
*Technical service Mazda mx-3.*
Janikoe
New member
New member
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2006, 18:22
Locatie: rotterdam

Gefixed

Bericht door Janikoe »

Het probleem zat hem in 2 dingen:

1 uitlaat was gewoon kut, custom uitlaatje er onder laten zetten, en hij trok weer stuk soepeler.

2 een bougie kabel was versleten, er zat een scheur in de eindplug!

Nu rijd ie weer als een zonnetje :P
Plaats reactie