motor valt uit bij stoplicht

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
darkcobra
New member
New member
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 dec 2007, 17:36
Locatie: hoofddorp

motor valt uit bij stoplicht

Bericht door darkcobra »

hallo allemaal,

zodra ik mijn auto start is er geen enkel probleem.
rijden gaat ook super.
maar laatst met de sneeuw had ik elke keer als ik voor het stoplicht me koppeling in trapte, dat me toeren heel snel naar beneden gingen met als vervolg dat me motor uitviel. :x
zodra ik er een langere tijd mee gereden had zoon 20 min deed ie het niet meer.
nu het weer "wat" beter is heb ik er weinig tot geen last van.
toch zit het me niet helemaal lekker.

ben langs dealer geweest die zij : ""te veel koude lucht aangezogen, gaat vanzelf over". (lijkt me erg std. andwoord )

het is ook vaak zodra ik radio, verwarming, licht en andere electrische aperatuur aanzet dat me stationair erg terug valt.
(van 900 naar 4/500 toeren)
en met die sneeuw verbruikt ie natuurlijk best wel wat stroom.
zou het kunnen dat ie het dan niet trekt en daardoor me motor uitvalt zodra ik vanuit rijdende positie stil ga staan ?
zodra ik me motor start heeft ie enigsins moeite om aan te blijven maar hij blijft wel aan :roll:

meschien dat iemand wat meer weet alvast bedankt :)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

dat je toerental enorm terugvalt bij gebruik van veel stroomverbruikers is normaal, als ik alleen de achterruit verwarming aanzet valt ie ook al een paar 100 toeren terug.

controleer eens wat de staat is van de accu, kan zijn dat deze bij stationair draaien niet meer goed zijn vermogen kan leveren...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
darkcobra
New member
New member
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 dec 2007, 17:36
Locatie: hoofddorp

Bericht door darkcobra »

turbulence schreef:probeer eens je stationair wat op te draaien dmv de stelschroef bovenop je gasklephuis.

dat je toerental enorm terugvalt bij gebruik van veel stroomverbruikers is normaal, als ik alleen de achterruit verwarming aanzet valt ie ook al een paar 100 toeren terug.

controleer eens wat de staat is van de accu, kan zijn dat deze bij stationair draaien niet meer goed zijn vermogen kan leveren...


me accu lampje staat op groen is verder in goede staat :)
zal eens kijken naar me stationair dan.
me eerste auto dus weinig verstand van het sleutelen eraan maar zal wel even kijken hoe het zit, anders leer ik het nooit :roll:
iniedergeval bedankt.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

hey,

zo hebben we het allemaal toch moeten leren ;)

je kunt evt tijdelijk je stationair wel iets opdraaien, echter is dit niet de manier natuurlijk want de auto hoort te blijven lopen als je veel stroomverbruikers aanhebt..

bovenop het gasklephuis (daar waar je gaskabel doorheen loopt) zit een kleine kruiskop verzonken in een rond gat.

als je deze opendraait kun je het stationair toerental iets opdraaien. zet de auto aan en draai hem ietjes open ( wel alle stroomverbruikers uit op dat moment)

maar laat anders eens je accu doormeten bij een lokale snelfitter of een garage, of gooi er zelf even een multimeter op...

bij normale toestand zonder veel stroomvragers moet deze rond de 13V geven. bij meer stroomverbruikers mag dit niet onder de 11V vallen.

dus even de multimeter erop, en doormeten hoeveel V hij aangeeft als alleen de motor draait, en laat daarna iemand de lichten, kachel en achterruitverwarming aanzetten.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Heb je dit probleem vooral als je je achterruit verwarming aan hebt staan?
Afbeelding
Plaats reactie