paar onderhoudsvraagjes

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

@ frank..

nette 500 man, hou van die mooie kleine beestjes... hou em mooi kerel!!!

@ rus:

probeer ook eens de zoekfunctie van dit forum, die vraag over bijv de transmissieolie is al vaker voorbij gekomen..

er moet SAE 75W-90 transmissie olie zowieso in...

je kan het vervangen als je wilt, gaat goed 2.5L olie in, maar normaal is aftoppen ook meer als voldoende..

en voor de stuurbekrachtiging gewoon ATF olie...

en ook dat had je kunnen vinden op het forum ;)

volgende keer graag ook iets meer eigen initiatief tonen aub, er staan tonnen aan informatie op ons forum ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Rus...
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 aug 2007, 07:14

Bericht door Rus... »

Nou me stuurbekrachting werkt tijdje raar soms is t makelijk om te sturen en soms wordt stuur bestwel zwaar...

Nu wil ik me stuurbekrachting olie verversen maar weet niet hoe? waar ik olie moet aftappen?en hoeveel olie gaat erin?

heeft iemand dat al eens gedaan?

ohja nog iets na botsing tegen stoep is me draagarm en stabilisator(rechte kant) kapot gegaan..nu heb ik t vervangen maar nu kraakt rechte kant bestwel hard en ik zou niet weten wat de oorzaak zijn miss rubbers van dragarm?
iemand ideeen?
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

15w30 is dat ook goede olie voor de V6?
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

mikeymx3 schreef:15w30 is dat ook goede olie voor de V6?

http://www.mazdamx-3.nl/forum/search.php

is genoeg over te vinden op t forum ;)
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Rus... schreef:Nou me stuurbekrachting werkt tijdje raar soms is t makelijk om te sturen en soms wordt stuur bestwel zwaar...

Nu wil ik me stuurbekrachting olie verversen maar weet niet hoe? waar ik olie moet aftappen?en hoeveel olie gaat erin?

heeft iemand dat al eens gedaan?

ohja nog iets na botsing tegen stoep is me draagarm en stabilisator(rechte kant) kapot gegaan..nu heb ik t vervangen maar nu kraakt rechte kant bestwel hard en ik zou niet weten wat de oorzaak zijn miss rubbers van dragarm?
iemand ideeen?


Gaat 0,7 liter in de mx3 v6. Het makkelijkste is om een slang los te trekken op de stuurbekrachtigingspomp. Kost wel ff wat werk :) Probeer deze van bovenaf te bereiken, zo heb je iets meer werkruimte dan van onderaf.

Voor je draagarm... sorry geen idee
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Rus...
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 aug 2007, 07:14

Bericht door Rus... »

maar welke ATF olie? ik heb thuis van vorige BMW nog liggen ATF IID is die ook goed voor mx?
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

gewone universele ATF. Rood van kleur! Zou geen merk gespecificeerde olie nemen.
*Technical service Mazda mx-3.*
Rus...
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 aug 2007, 07:14

Bericht door Rus... »

dat waren toch rubbers van draagarm die kraakte ik heb ze ff met WD40 gespoten nu krakken ze minder nu morgen nog andere spuiten dan is t weg denk ik ga morgen ook stofhoes vervangen want ik heb een kleine scheurtje gevonden dus meteen nieuwe gehaald vandaag morgen opzetten....en van ATF hebben ze bij heuts gezegd dat er ATF III olie in moet dus morgen ook ff stuurbekrachting olie verversen...

maar eigelijk heb ik niet so goede zin want miss moet ik me mx-3 toch verkopen want heb namelijk beetje problemen.
Plaats reactie