.

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

rsracing
New member
New member
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:56

.

Bericht door rsracing »

.
Laatst gewijzigd door rsracing op 05 apr 2014, 14:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Multensor
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 feb 2007, 13:57
Locatie: Veenendaal

Bericht door Multensor »

Allereerst welkom en gefeliciteerd met je autokeuze :),

Alle belangrijke dingen waar je op moet letten bi jde aanschaf van een mx-3 staan in het volgende topic beschreven:
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=693

Wat betreft de lengte denk ik dat het allemaal wel gaat passen. Je wilt zeker niet achterin zitten met je 2.00 meter maar voorin kan je de stoelen dusver verschuiven dat je er prima in kan zitten. Voor die garantievraag zou je echt even naar een dealer moeten gaan om het te vragen, want ik weet niet hoe dit is geregeld, maar je zou altijd je zus de auto kunnen laten halen.
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Welkom.

Een mx3 is zeker een goede keuze. Let er alleen wel op dat het verzekeren van een V6 best prijzig kan zijn op je 18e. Maar daar loopt geloof ik al een topic over, gebruik de zoekfunctie maar.

En wat betreft je lengte, hou er rekening mee dat een schuifdakje de hoofdruimte wel beperkt. Maar goed, dat merk je met de proefrit wel.

Succes met de zoektocht. ;)
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Aller eerst welkom hier! :bier:
Maar nu weten we nog je naam niet hihi ;)

@LeonPG hoezo beperkt een schuifdak de hoofdruimte??? :blink: :?

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

welkom inderdaad!! keuze die je maakt voor de mx zal je zeker niet tegenvallen..

ik quote mezelf even vanuit een ander topic:

goeie zet die je in iedergeval maakt om naar de mx3 te gaan kijken.

allereerst moet je gewoon weten dat bij ''normaal'' gebruik de motortjes erg sterk zijn.

als je hem gewoon altijd netjes goed warm rijd en dan gaat knallen is er niks aan de hand. het is altijd de vraag of de vorige eigenaar dit ook gedaan heeft, maar ja dat blijft altijd een beetje een gok.

lees ook eens deze topics goed door;

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=4718
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=4583
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=4389

mocht je dan nog vragen hebben, stel ze gewoon, daar is dit forum ook voor bedoeld immers!!

normaal kun je je niet gauw miskopen bij een mxje, let gewoon goed op deze punten bij de aankoop:"

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=693

en dan moet het vast wel goedkomen..

wel even nieuw topicje aanmaken als je een mxje gekocht heb he, we zijn altijd benieuwd naar nieuwe leden en hun mx!!!

voor de rest moet je gewoon opletten dat je geen excessieve rookontwikkeling uit de uitlaat als het motortje goed warm is, led goed op evt overgespoten delen ( ivm schade) en volg de lijnen tussen de panelen en kijk of alles nog recht is ( het is niet goed dat er bijvoorbeeld onder 1,5 cm ruimte is tussen bijv de motorkap en zijscherm en boven maar 0.5cm...)

voor de rest heeft de mx niet als eigenschap dat deze gauw roest, dus controleer goed overal of er geen roest is, indien wel kan dit duiden op een slechte reparatie.

succes ermee, hoop voor je dat het wat wordt

8)


zoek ook eens onder ze zoektermen ''aankoop en mx3 kopen'' staat voldoende info over de zwakke punten van een mx ( die er niet veel zijn!)

voor de rest maakt het een dealer denk ik niet uit of je nu 15 bent of 85, als je die auto wil kopen zal het hem worst zijn lijkt mij :lol:

en inderdaad, houdt er rekening mee dat een V6 verzekeren kostbaarder is als een I4, je kunt ook zeggen, ik koop eerst een goeie 1.6 en als de tijd daar is stap ik over op bijv de v6 motor

en hoe een schuifdakje kan dwarsliggen ivm je lengte zie ik ook niet echt.. dakje schuift op zijn plaats naar boven en naar achteren, dus komt geen MM naar binnen..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

@M&M & Turbulence: Dan zal mijn dakje wel achteraf ingebouwd zijn en geen origineel Mazda. De omlijsting ligt bij mij toch een aantal centimeters lager dan het dak zelf. Ik leun onbewust toch iets naar rechts om hem niet te raken.
rsracing
New member
New member
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:56

Bericht door rsracing »

.
Laatst gewijzigd door rsracing op 05 apr 2014, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ik zou zeggen, kijk eens bij de memberslijst ( http://www.mazdamx-3.nl/members/member_list.php )

en je ziet er is voldoende aan te ''prullen'' :mrgreen:

onderdelen zijn niet schaars, origineel nog voldoende te krijgen, maar enorm duur helaas. als je de auto gewoon goed onderhoudt is er niks aan het handje en heb je een goeie en betrouwbare auto in handen die ook nog eens uniek is ( je zegt het zelf ook al, hoeveel zie je er gemiddeld op een dag rijden?)

dat blijft gewoon mooi, ik heb het ook vaak hoor, of op de snelweg of hier in de buurt, zie je soms mensen nakijken met gedachte van ''huh, wat voor leuke sportauto is dat nu''
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

En nog een belangrijk pluspunt van de mx3: hij beschikt over de gezelligste liefhebbersclub van Nederland ;)
rsracing
New member
New member
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:56

Bericht door rsracing »

.
Laatst gewijzigd door rsracing op 05 apr 2014, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie