Ontstekingsuitwisseling

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Ik heb er een K834 in zitten. Dus laat maar weten hoe of wat.
Multensor
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 feb 2007, 13:57
Locatie: Veenendaal

Bericht door Multensor »

top leon!. We hebben contact via de pb verder. Ik zal morgen de garage even op de hoogte stellen dat ik iemand heb gevonden.

Ohww en btw dat van die brandstoeftoevoer was hun eerste gok omdat ze dit wel vaker hadden gezien, maar dit was het toch niet.


edit: Waarschijnlijk gaan Leon en ik a.s. zaterdag naar de garage toe en dan laat ik jullie meer weten.
Multensor
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 feb 2007, 13:57
Locatie: Veenendaal

Bericht door Multensor »

Update:

LeonPG is bereid om voor mij op zaterdag(cohtend) naar Veenendaal te komen om zijn ontsteking op mijn mx-3 te testen. Nu is het probleem dat de mazdagarage in Veenendaal op zaterdag niet open is... Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met het (de)monteren van een onsteking die ons komende zaterdag even kan assisteren ;). Zo niet dan zal ik een dag vrij moeten nemen, maar ik dacht dat er misschien wel een technisch iemand in de buurt woonde.
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

2 stekker aan de bovenzijde losmaken.
bougiekabels los, wel even op de volgorde letten zodat je ze weer goed aansluit.
De ontsteking zit verder met 2 boutjes vast volgens mij dop 12.
deze losdraaien en het geheel lostrekken
andere onsteking plaatsen let op dat het stalen plaatje aan de kant van het blok met de inkeping goed staat ander krijg je de onsteking niet op het blok.
Multensor
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 feb 2007, 13:57
Locatie: Veenendaal

Bericht door Multensor »

bedankt hyperman, maar we willen allebei niet het risico lopen dat er iets mis gaat met het blok van LeonPG. Ik snap dus wle dat hij het liever door iemadn laat doen die er wel verstand van heeft. Maar alsnog toch bedankt :)
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Multensor schreef:bedankt hyperman, maar we willen allebei niet het risico lopen dat er iets mis gaat met het blok van LeonPG. Ik snap dus wle dat hij het liever door iemadn laat doen die er wel verstand van heeft. Maar alsnog toch bedankt :)


dus je wilt een paar tientjes aan een monteur besteden terwijl je het ook gewoon zelf kan

De mx-3 v6 is een van de makkelijkste autos qua verwisselen van de ontsteking, hij kan dr dacht ik maar op 1 manier in en het afstellen doet de ECU voor je makkelijker kan niet. gewoon hetzelfde erop zetten als de andere eraf kwam.
Laatst gewijzigd door MarcX3 op 03 dec 2007, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

MarcX3 schreef:
Multensor schreef:bedankt hyperman, maar we willen allebei niet het risico lopen dat er iets mis gaat met het blok van LeonPG. Ik snap dus wle dat hij het liever door iemadn laat doen die er wel verstand van heeft. Maar alsnog toch bedankt :)


dus je wilt een paar tientjes aan een monteur besteden terwijl je het ook gewoon zelf kan

De mx-3 v6 is een van de makkelijkste autos qua verwisselen van de dynamo, hij kan dr dacht ik maar op 1 manier in en het afstellen doet de ECU voor je makkelijker kan niet. gewoon hetzelfde erop zetten als de andere eraf kwam.


dynamo? ontsteking zul je bedoelen.

Het is inderdaad echt niet moeilijk om dit te doen. Eventueel kan je ook V6Peter vragen of Tofast (jacco)... Die zullen het ook beide wel kunnen en wonen in Veenendaal
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

@Whitefinish: Ik heb verder nog niet gekeken hoe die ontsteking precies werkt, maar wordt deze aangestuurd door de nokkenas?
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

WhiteFinish schreef:
MarcX3 schreef:
Multensor schreef:bedankt hyperman, maar we willen allebei niet het risico lopen dat er iets mis gaat met het blok van LeonPG. Ik snap dus wle dat hij het liever door iemadn laat doen die er wel verstand van heeft. Maar alsnog toch bedankt :)


dus je wilt een paar tientjes aan een monteur besteden terwijl je het ook gewoon zelf kan

De mx-3 v6 is een van de makkelijkste autos qua verwisselen van de dynamo, hij kan dr dacht ik maar op 1 manier in en het afstellen doet de ECU voor je makkelijker kan niet. gewoon hetzelfde erop zetten als de andere eraf kwam.


dynamo? ontsteking zul je bedoelen.

Het is inderdaad echt niet moeilijk om dit te doen. Eventueel kan je ook V6Peter vragen of Tofast (jacco)... Die zullen het ook beide wel kunnen en wonen in Veenendaal


ach ja was ook vroeg vandaag.

idd ontsteking :oops: :oops:
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

WhiteFinish schreef:
MarcX3 schreef:
Multensor schreef:bedankt hyperman, maar we willen allebei niet het risico lopen dat er iets mis gaat met het blok van LeonPG. Ik snap dus wle dat hij het liever door iemadn laat doen die er wel verstand van heeft. Maar alsnog toch bedankt :)


dus je wilt een paar tientjes aan een monteur besteden terwijl je het ook gewoon zelf kan

De mx-3 v6 is een van de makkelijkste autos qua verwisselen van de dynamo, hij kan dr dacht ik maar op 1 manier in en het afstellen doet de ECU voor je makkelijker kan niet. gewoon hetzelfde erop zetten als de andere eraf kwam.


dynamo? ontsteking zul je bedoelen.

Het is inderdaad echt niet moeilijk om dit te doen. Eventueel kan je ook V6Peter vragen of Tofast (jacco)... Die zullen het ook beide wel kunnen en wonen in Veenendaal


Peter valt al af want die is hard bezig met ze huis.
Plaats reactie